Flytta till Palma de Mallorca

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av AlexD, 18 januari 2013.

  1. AlexD

    AlexD Ny medlem

    Blev medlem:
    18 januari 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Imorgon så åker jag till Palma de Mallorca för att studera Spanska & söka jobb samtidigt och hoppas på att lära mig Spanska under en period på 24 veckor och om jag får ett jobb så är det ett + i kanten.

    Jag ska hyra en lägenhet i centrala Palma och bo där under hela perioden, har fått kontakt med en Spansk dam som ska visa mig en lägenhet, men alla andra jag har försökt kontakta har inte svarat mig, ingen aning varför.

    Jag är 20 år och har ingen erfarenhet om Spanien från förut så jag skulle behöva lite hjälp ifrån er erfarna här. Vad måste jag göra när jag kommer ner dit förutom skriva in mig i skolan & arbetsförmedlingen? Jag har hört talas om att man måste skriva in sig hos polisen som en Spansk medborgare och att man måste fixa ett greencard eller vad det kallades?

    Jag ska bo i Spanien 5-6 månader och har en bra budget som jag klarar mig på, även om jag inte får jobb, men jag vill arbeta.

    Skulle uppskattas om ni skrev lite tips & trix under denna dagens gång, för jag åker 07:00 från Sverige imorgon.

    Tack på förhand.

    /Alex
     

Dela sidan

Laddar...