Flytta till Gran Canaria

Nu har jag bestämt mig för att säga upp min lägenhet här i Falkenberg och lämna Sverige för att flytta ner till ön.. bokar en lägenhet i två månader och söker jobb under min vistelse där men har tyvärr hört att dom flesta jobb är svart.
Men helst vill jag ju ha vitt jobb och slippa krångla med alla försäkringar o sånt om något skulle hända.

Vet att jag får vara där nere med svensk a-kassa i max tre månader, men finner jag inget jobb innan denna tid är slut, vad får jag då leva på?
Måste jag flytta hit igen då och sen börjar om från början? ;:(

Behöver så många tips som jag bara kan få!
Gärna tips på jobb också.. jag kan svenska lite eng och lite spanska, men tänkte typ jobba på hotell och städa eller nånting.. kan inte riktigt jobba i en bar pga min hörselskada jag har som gör att jag kanske kan få svårt höra av folk vill beställa i baren hehe. gapskrattt

För övrigt är jag öppen för allt och gör allt för att komma härifrån!

Adios!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen