Flytta söderut

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har en annan bok om att flytta till Spanien (minns inte vad den heter) men det var gammal info i den redan då jag köpte den. Kan du låna den på biblioteket först och se om den är bra nog att ha i bokhyllan/nattygsbordet?

ja håller med dig crazy, kanske inte att det är tomte, för vet inte vem denna författare är :) men dessa generella tips kan man ju fråga andra om, samt jag lovar att all denna info finns här på spanienforum samt mer och bättre därtill.
Detta är ju allmänkunskap som finns i en massa trådar här, SAMT att denna info ändras ju löpande och det uppdateras ju snabbare här än i en bok!? Men ska inte hindra ngn från att köpa boken! :)

Boken innehåller dessa kapitel:

Den vita kusten - Costa Blanca

Att köpa ett andra hem i solen

Från norr till söder på Costa Blanca

Vardagslivet i Spanien

Så går husköpet till

Flytta Söderut

Last edited:
Peter Larsson är bra..han har skrivit andra böcker bl a en deckare som
utspelas på Costa Blanca som fått bra recensioner samt en bra barnbok.

Boken som Uora frågar om är uppdaterad 2009. Finns en äldre upplaga.
Man ska komma ihåg att det inte funnits internet så länge
och fortf har inte en del människor det och kan ha behållning av boken.

Fast Spanienforum är så klart bäst uppdaterat :vissla:

Så tycker P thumb

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Okej - jag behöver inte anstränga mig för att få tag i boken då :)

Tack alla ni som har svarat!

Jag brukar inte gilla böcker som skall "förklara allt" - de är oftast inaktuella eller passar inte mig av någon annan orsak.. fel målgrupp eller så. Men då och då finns det guideböcker som är bra och som har info man inte hittar någon annan stans. Den här boken tillhör inte den gruppen förstår jag...

Den finns att låna på Göteborgs Stadsbibliotek, bor du inte i Gbg kan du låna fjärrlån genom ditt lokala bibliotek. Lånade den för en månad sen, den var så där...

Nya trådar

Back
Toppen