Flytt

florecita74

Ny medlem
Hej
Jag och min sambo har planer att flytta till Spanien (Costa del sol) inom en snar framtid. Kan någon ge mig lite tips om vart man ska börja leta efter jobb och vart det är bra att bo. Jag kan flytande spanska,mer eller mindre iallafall, medans min sambo behärskar bara svenska och engelska. Vi har båda mycket erfarenhet inom vård/personlig assistans men ingen sådan utbildning,finns det någon som kanske kan tipsa om sådan jobb i södra Spanien. Jag har även massa erfarenhet av turism/hotell/restaurang. Vart börjar jag :)?
Mvh Anna

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack för era svar..ska kolla upp websidorna som ni nämnt. Har ännu en fråga :)..Vad kan man förvänta sig en månadshyra gå på?? Vi vill nog hyra en två rummare och den får gärna vara ganska centralt eftersdsom vi inte har en bil.
En annan sak,vi planerar våran första baby :),hur fungerar mammaledighet,dagis och allt annat sånt som småbarnsföräldrar behöver :)

Spansk föräldralediget är 4 mànader. Man kan välja vem som ska ta den. Dagis finns ganska mànga. privata brukar inte vara överdyra. Kommunala har ofta taskiga tider och väldigt ont om platser (kanske har ändrats nu. men för 11 àr sedan var det hopplöst)

Jobb kan du kolla pà infojobs.net. Spaniens största jobbsajt.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej allla..Nu har jag registrerat mig på infojobs.se :)..får se om jag har tur där,annars får jag och mannen leta jobb när vi kommer ner. Vi funderar på att flytta runt mars,april. Det är väl en ganska bra månad att slå sig ner i Costa del Sol med tanke på att turisterna börjar väl återvända lite just då ? :)

Skandinaver och engelsmän åker ofta rtillbaka till sina resp. hemländer när sommaren nalkas. Spanjorerna kommer till stränderna från inlandet när det är som allra varmast, dvs juli, augusti. Men i större städer finns väl alltid turister...

Jooo,men det finns väl spanska turister i julu,augusti? Vi var i Torremolinos/Malaga i augusti och tyckte det var en hel del turister där..både utländska och spanska :)..Vi har iallafall bestämt oss för att flytta ner i september 2012 så om någon känner till något man kan hyra,tvåa eller trea, i Fuengirola eller runtomkring får ni mycket gärna hojta till :). Detsamma gäller jobb och sådant :) Ha det underbart alla

Tack för era svar..ska kolla upp websidorna som ni nämnt. Har ännu en fråga :)..Vad kan man förvänta sig en månadshyra gå på?? Vi vill nog hyra en två rummare och den får gärna vara ganska centralt eftersdsom vi inte har en bil.
En annan sak,vi planerar våran första baby :),hur fungerar mammaledighet,dagis och allt annat sånt som småbarnsföräldrar behöver :)

Räkna 500-600€ för en bra lägenhet. Dessutom bra att teckna avtal nu på vintern, mer ledigt och lägre priser.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen