Flyga med Ryanair till Alicante

Rick & Nett

Ny medlem
Någon som vet när det är best att boka flygbiljett, inte många turer i slutet av mars till Alicante. Är det för tidigt att boka? Det är ju runt påsk så man vill ju inte vänta för länge ? eller?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej

Var åker ni ifrån? Vi brukar åka från Växjö, biljetterna brukar släppas strax efter årsskiftet för avgångar därifrån. Från Göteborg Säve och Stockholm Skavsta finns det biljetter att boka för mars månad nu.

Åker ni från Göteborgstrakten finns Norwegian från Landvetter, tror att de biljetterna finns tillgängliga nu.

Har man bokat semester är det nog inte fel att boka biljetter redan nu. Priserna går upp och ner.

Lotta

Jag brukar köpa så tidigt som möjligt men har erfarit några gånger att jag hade fått billigare (med samma bolag) om jag väntat. Tex Ryanair har sänkt priset så att flyget inte har kostat någonting bara skatten, iofs till London men ändå. Men det vet man inte i förväg.

Väntar man förlänge kan man bli utan. Bokning beror på hur angelägen man är på att komma iväg och hur beroende man är av att boka särskilda dagar.

Det beror ju mycket på var ni vill flyga från! Man vill ju helst ha så nära till flygplatsen som möjligt. Det verkar som de flesta flygbolag använder system som "känner av" trender etc och styr priset på flygbiljetterna efter vissa algoritmer.

Det kan vara billigt långt innan avgång, men när systemet känner att "det här flyget kommer att bli fullbokat" så ökar priset, och vice versa.

Om ni ska åka vid PÅSK så tror inte jag att det är värt att vänta, då det är många som vill åka då.
Sedan finns det RyanAir i både Norge och Danmark som kan vara värt att kolla. Men även andra lågprisbolag, men glöm inte att även kolla flygstolar samt SAS och andra.
Vi har flugit från Moss/rygge med RyanAir (efter E6 söder om Oslo) tre gånger då det har varit billigast just där. Men då till Malaga, men de flyger till Alicante oxå därifrån.

Får man resa TOR för 2.000 kr/ person ska man nog slå till. Då avser jag inkl alla avgifter.
OBS boka INTE plats på RyanAir, då det kostar extra. Man går av samtidigt i vilket fall.
Betala med kort så ingår reseförsäkring, markera bort det i RyanAir beställningen etc.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack alla för tips, glömde säga att vi vill resa från Malmö. nästan inga turer vid den tiden, därför undrade jag om dom kanske inte kommer ut förrän nästa år. när det gäller raynair.Norwigian är ju jättedyra?.

Jag har rest två gånger under oktober med Ryan Air från Malmö till Alicante. Flygen har varit punktliga, o inte haft ngt annat att klaga på heller. De tar en paus nov-mars, o börjar flyga igen i april. ( Ev börjar de redan mars, har ej kollat)
Däremot är det min erfarenhet att man skall boka så tidigt som möjligt. Har rest med både SAS, Norwegian o Ryan Air från Köpenhamn o Malmö, o priserna stiger hela tiden ju närmare avgång man kommer. Det beror ju på att de i stort sett alltid lyckas fylla sina plan.

Tack alla för tips, glömde säga att vi vill resa från Malmö. nästan inga turer vid den tiden, därför undrade jag om dom kanske inte kommer ut förrän nästa år. när det gäller raynair.Norwigian är ju jättedyra?.

Lyckans ostar! Då har ni ju alla avgångar från Köpenhamn också!

Förstår inte påståendet att Norwegian är jättedyra. Beror ju bara på när man åker och att man bokar i tid. Jag tycker att tusenlappen ToR är billigt

Ryanair har redan släppt biljetterna för våren-sommaren-hösten 2013. Norweigan likaså. Gör man prisjämförelser så är det faktiskt så att Norweigan för det mesta är dyrare än Ryanair (inkl alla tillägg), särskilt under sommarmånaderna och lovveckorna/veckor med helgdagar. Jag är väl ingen fan av Ryanair, men eftersom vi bor i Västerås är det helt klart det snabbaste, billigaste och enklaste sättet att ta sig till Alicante. Efter ett 20-tal resor med Ryanair vet vi vad vi får "You get what you pay for". Det är ungefär som att sätta sig på pendeltåget i 3,5 timme.....
När det gäller Ryanairs priser så borde du kunna få tag i biljetter för runt 1500:- tor. Bevaka Ryanairs hemsida och gör dagliga sökningar. Priserna går upp och ner...

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen