Flest permanentboende barnfamiljer

Diskussion i 'Kanarieöarna' startad av lillalind, 26 januari 2015.

  1. lillalind

    lillalind Ny medlem

    Blev medlem:
    16 december 2014
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    0
    Tänkte höra om någon har koll på på vilken av öarna det kan tänkas bo flest permanentboende skandinaviska och/eller engelska barnfamiljer?

    Finns ju svensk skola på både Teneriffa och Gran Canaria så jag gissar att det är någon av dem?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Pooh

    Pooh Känd medlem

    Blev medlem:
    15 april 2011
    Inlägg:
    639
    Mottagna gillanden:
    111
    Vet inte hur fördelningen på just barnfamiljer är, men enligt denna tidigare tråd bör det bo runt 1500 Svenskar på Gran Canaria, och runt 900 på Teneriffa:

    http://spanienforum.se/spanska-nyheter-haendelser/9175-flest-svenskar.html

    Siffrorna gäller hela provinserna, så för "Las Palmas" så ingår ju förutom Gran Canaria även Lanzarote och Fuerteventura, och för "Santa Cruz de Tenerife" ingår även El Hierro, La Gomera och La Palma, förutom Tenerife.
    Men de flesta bor ju på huvudöarna...

    Så det är ju totalt fler bofasta på Gran Canaria, men hur fördelningen ser ut på barnfamiljer har jag ingen aning om.
    Sen nämner du ju engelska barnfamiljer också, och de är såvitt jag vet betydligt fler på Teneriffa... den engelska populationen, speciellt på södra Teneriffa, är ju enorm.

    Själva bor vi på Norra Teneriffa, men grabben går inte i Svensk skola, och vi har egentligen inget umgänge med andra Svenskar, förutom att grabben går på svenskundervisning ett par timmar en gång i veckan.
     

Dela sidan

Laddar...