Företag i Nerja som sköter uthyrning.

Diskussion i 'Nerja' startad av Uffetrader, 5 januari 2013.

  1. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Är det någon på Forumet, som har egen erfarenhet av någon lokal firma som sköter om uthyrning av lägenhet/hus i Nerja?

    Jag syftar på ett företag som tar hand om ALLT, inklusive marknadsföring, nyckelhantering, inkassering av betalningar, städning etc. Är givetvis medveten om att ett sådant företag tar en avgift för sitt jobb, men för mig är det värt det just nu.

    En egenskap som kan vara svår att greppa är just marknadsföringen och hur de når ut till potentiella hyresgäster. Det är ju en viss skillnad på att hyra ut 20 veckor per år mot 35 veckor per år.

    Alternativt någon som har erfarenhet som hyresgäst, som har hittat på nätet och hyrt av ett Nerja företag. Bra eller dåligt kan vara lika nyttigt!

    :frusen:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  4. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Tack för tipset Preciosa!
    När du "googlar" vilka sökord har du då skrivit in?
    Som du säkert vet, så får man olika svar beroende på hur, eller mer korrekt vilka ord eller fraser man skriver i sök fältet.

    Bara lite nyfiken, då jag nog parallellt måste bygga upp en egen hemsida som då ska sökmotoroptimeras. För att senare kunna sköta det hela själv. Bra då att veta hur andra tänker.
     
  5. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Hej Uffe.
    Jag kan bara tala för mig själv när jag sökte boende för de första fyra månaderna. Jag läste mycket på annonssidan http://www.enalquiler.com/ samt mäklarsidan http://www.nerjarealty.com.

    Nerjarealty har en nyhetsservice så att jag fick alla nya erbjudande direkt i min e-post. De spanska sidorna gav mig lite hum om situationen så att jag sedan kunde boka via Blocket, Det kändes tryggt att ha en svensk kontakt. "Mina" ägare annonserar på Blocket samt länkar till sin egen sida, www.myspainvilla.se.

    Hoppas du hittar en bra lösning! Göran
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Ja det finns ju massor av Nerja-sidor men jag skrev "Nerja uthyrningsservice"
    och fick upp dom som första. Men det är kanske inte det folk
    söker på utan Nerja bara el Nerja uthyres och då får man ju många
    sidor...
    "Nerja att hyra" kom firman på 2:a sidan.
    "Nerja uthyres" massa sidor
    "Nerja hyra bostad" kom firman som första på 3:e sidan...

    Ciao P :sol:
     
  8. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Nåväl, efter att jag på plats nu har besökt och utvärderat flera företag, så kommer jag med stor sannolikhet att skriva avtal med en klar lysande stjärna på en i övrigt mulen, ibland svart, himmel....! - Hoppas metamorfosen tolkas som jag avser?

    När jag senare har fått praktisk erfarenhet av företaget i fråga, kan jag även ge ett utlåtande och råd till andra med liknande behov.

    Men som sagt, nu är det på G...
     
  9. spanien 2013

    spanien 2013 Ny medlem

    Blev medlem:
    24 januari 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Tänkte höra vilket företag du använt dig av för uthyrning? Fungerar det bra tips och råd emottages tacksamt! MVH Marie
     
  10. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Ja visst kan jag det:
    Teamstar Holiday Rentals, Calle Carmen 4, Nerja, 29780, Malaga, Spain.
    Till att börja med, så fan jag dem lätt när jag googlade som en potentiell kund som vill hyra lägenhet/hus.
    De har flera olika siter, bla på Svenska.

    Det är en Tysk kvinna, Anke, som driver rentalavd. i företaget. Eftersom jag har köpt via ett AB, så vill jag att allt ska skötas "by the book" och att man kan påvisa historik för SKV om så erfordras.
    Alla ekonomiska transaktioner måste verifieras, vilket för privata uthyrare snarare kan vara en nackdel!
    Dessutom så kan de ta hand om precis allt åt mig! Inte bara nycklar o städning, utan även även sköta om installation av Luftvärmepumpar, renoveringar av alla dess slag, styling, möbler...ja allt.
    För mig var det här kanon, då jag har en heltidsanställning i Sverige under 1,5 år till.

    Men...vi har inte kommit till att hyra ut ännu, då det är en del som ska fixas först. Återkommer längre fram med mer info och utlåtande, när jag vet mer om hur det fungerar. Men så här långt....ser det bra ut!
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. EvaW

    EvaW Ny medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej! Jag läste dina inlägg först nu och tänkte tipsa dig men jag ser att du hamnat rätt! Grattis!
    Jag köpte lägenhet i våras av team espana med långe svenske Hans som sitter närmast fönstret och har stor och lång erfarenhet av Nerja. Är dessutom trevlig1
    Sen sköter Anke med sin stab på teamstar om resten. Vi vill bo över vintern och ska snart dit men i sommaren som var har det funkat mkt bra med uthyrning. Jag fick bra tips, som att installera moneybox på ACn så den inte bara går när folk är ute etc. Vi har ett bra läge i stan, nära till allt, så redan nu börjar det droppa in för sommaren.
    När vi utrustade i maj, dock inga möbler, så blev det några varv till Ikea i Malaga, man ska ha rejäl uppsättning av lakan, handduar etc. Och saker på väggarna, svårt hitta snygggt och billigt i Nerja, bättre på Ikea tror jag. Anke hade många synpunkter men det blev bra. Måste ju se snyggt ut på bild1 Heslt pool och vår gemensamma funkade inte i maj pga dåliga tiderna, folk har inte råd att betala årsavgiften, så det var nervöst ett tag. Men nu strålar den annonssidan!dom kostar en hel del för dig som hyr ut men då slipper du sura gäster som ev har sönder tvn utan att säga nåt etc.... Hör av dig om du vill veta mer! Berätta gärna var du har din lägenhet! Hej fr Eva
     
  13. EvaW

    EvaW Ny medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej! Hör av dig till mig och/eller läs mitt inlägg på Uffetrader om att hyra! Vore kul höra mer om var du finns?
    hej fr Eva
     
  14. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Hej Eva, Vilken tur att jag fann rätt bolag då:) - Eller tur, det var ett gediget arbete så att jag INTE skulle hamna i galen tunna direkt.
    Jag har lagt till gatan på var fastigheten är belägen, i min profil, så nu syns den i info-huvudet. Ligger cirka 500 m upp i sluttningen från Burriana.
    Det är ett Townhouse (Radhus) för övrigt. 3 våningar och två separata lägenheter, en 1-sovrums och en 2-sovrums.
     
  15. kath

    kath Ny medlem

    Blev medlem:
    19 april 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2
    Nöjd med Teamstar?

    Hej Uffe,
    Vi har nu precis köpt en lägenhet i Oasis och spenderat vår första vecka här.
    Vi ska nu ordna med någon som sköter uthyrningen åt oss och tänkte lyssna med dig om du är nöjd med teamstar så här långt?

    med soliga Nerja hälsningar, Kattis.
     
  16. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Grattis till bostaden , Kath.
    Jag har bara åkt runt ett varv i Oasis, så mycket vet jag!
    Teamstar är bra, men kanske inte så starka på marknadsföring i Skandinavien. Men där har jag själv marknadsfört så tillsammans tycker jag det har börjat väldigt bra!

    Anke som driver Rental avdelningen är Tyska och driver det på Tyskt manér som man tänker sig. Men de har bra koll och har egna anställda som fixar det mesta.

    Hälsa Anke (Werner) från Ulf på Las Flores och säg att jag rekommenderat dem:)
     
  17. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Hej Kath...

    Hittat er lägenhet på Teamstar....!
    Har ni redan NU fått en bokning för Juni 2014....eller har ni bokat upp den själva?

    Visste inte att man kan få SÅÅ fin utsikt från Oasis...Kanon!

    /Ulf
     
  18. kath

    kath Ny medlem

    Blev medlem:
    19 april 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2
    Den har vi bokat själva, för säkerhets skull då vi gärna firar midsommar i Nerja. thumb

    Tack! Ja utsikten var det som avgjorde vårt köp, vi föll pladask för den och terrassen på 40 kvm. Underbart! Trist bara att man sitter här hemma i Sverige och bara längtar ner igen...

    Tyckte att Anke verkar jättebra med koll på läget! Ska bli intressant att se hur saker och ting utvecklar sig.
     

Dela sidan

Laddar...