Euronet ATM - "They steel your money"

Diskussion i 'Artiklar och Nyheter' startad av mixt, 23 juli 2019.

Tags:
  1. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Anca

    Anca Aktiv medlem

    Blev medlem:
    4 augusti 2013
    Inlägg:
    607
    Mottagna gillanden:
    142
     
    mixt gillar detta.
  4. PerMor

    PerMor Aktiv medlem

    Blev medlem:
    9 oktober 2017
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    44
    Det stämmer det han säger i filmen
    man blir lurad har kollar efter tagit ut på denna maskin
     
  5. RochA

    RochA Aktiv medlem

    Blev medlem:
    2 november 2014
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    52
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Tommi

    Tommi Ny medlem

    Blev medlem:
    28 april 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
  8. Ricber

    Ricber Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2015
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    24
    Jag tog ut i Polen på en, en växlingsavgift på 35 kr var allt jag åkte på. Så länge man vet att man skall göra uttaget i lokal valuta så verkar det gå bra, det har man ju fått itutat sig i diverse spanska forum om inte annat. Naturligtvis skall man inte gynna dom överhuvudtaget även om man gör "rätt"
     
  9. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Tar du ut pengar i "ATM" maskiner förlorar du alltid pengar, spelar ingen roll om du har spanskt bankkort, provisionen det tar är svinhög
     
    Los Suecos gillar detta.
  10. Svenne Apelsin

    Svenne Apelsin Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 oktober 2016
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80
    Det har tjatats om det här i andra trådar tidigare.
    Det nämnda Euronet tar en fast avgift. Enligt vad andra skrivit i tråden antagligen 3,5 euro, oavsett belopp man tar ut.
    Det finns andra som tar ingen avgift, om man använder ett kort utan valutapåslag och väljer att uttaget skall göras i euro.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Nils

    Nils Medlem

    Blev medlem:
    30 januari 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    20
    Finns det några kort som inte har växlihgsavgift. Och hur hög är årsavgiften då?
    Nu har handelsbanken i Sverige infört obligarorisk kortavgift på vissa konton.
     
  13. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Vårt svenska Santanderkort (Master Card) har varken växlingsavgift eller årsavgift men det kortet, har jag för mig, går inte längre att nyanskaffa.
    /Helen
     
  14. Svenne Apelsin

    Svenne Apelsin Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 oktober 2016
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80
    Har du ett bankkonto i en svensk bank är antagligen PFC både enklast och billigast. Årsavgiften är hiskeliga 0 ( noll ) kr. Inget valutapåslag. Du sätter in pengar på kortet med swish. Hur tjänar nu PFC pengar? Butikerna får betala en avgift, när en kund betalar med kort. Men, avgiften för debit-kort är en bråkdel av avgiften för när man betalar med ett kreditkort. Jag tror faktiskt att RyanAir införde en avgift för några år sedan, om man betalade flygbiljett med ett kreditkort. Eftersom man inte får poäng med Norwegians kreditkort, när man köper flygbiljetter hos andra bolag, vet jag inte. Jag har använt kortet från PFC när jag åkt med RyanAir.
    https://getpfc.com/sv/
     
    hydrolift gillar detta.
  15. Don Pedro

    Don Pedro Medlem

    Blev medlem:
    20 juni 2018
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    43
    Ja PFC funkar perfekt i Spanien och är i stort sett enda kortet jag använder. Oerhört smidigt att ladda upp kortet med swish då man ska handla, inga avgifter och bra växlingskurs. Däremot köper jag aldrig resor med kortet då det inte ingår några försäkringar och avbeställningsskydd.
     
    hydrolift och Preciosa gillar detta.
  16. Jojje

    Jojje Medlem

    Blev medlem:
    25 juni 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    14
    Hej, Svenska Swish fungerar jättefint i Spanien för PFC. Vet någon om det går att koppla PFC till Bizum för spanska konto?

    Jojje
     

Dela sidan

Laddar...