Engelsklärare/Lägerledare nära Barcelona sökes till sommaren!

Diskussion i 'Tjänster utföres/sökes!' startad av lt_90, 27 februari 2016.

  1. lt_90

    lt_90 Ny medlem

    Blev medlem:
    27 februari 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla där ute!

    Tänkte tipsa om ett roligt sommarjobb för den som skulle vilja uppleva ett annat land och en annan kultur. Jag var nämligen i Spanien och jobbade som engelsklärare/lägerledare med två av mina vänner för två somrar sedan och vi trivdes riktigt bra!

    Vi jobbade hos en spansk familj i ett samhälle 40 min utanför Barcelona, och det var ett av de bästa äventyren jag har varit med om. Familjen söker även i år efter intresserade tjejer som vill spendera en del av sin sommar med att undervisa barn (3-13 år) i engelska. Lägret är för lokala spanska barn och eftersom syftet med lägret är att barnen ska lära sig engelska, pratas bara engelska på lägret och alltså behövs inga förkunskaper i spanska.

    Vi var totalt fem ledare som bodde hos familjen i en månad. Vi jobbade från måndag till fredag, ca 4h varje dag. Efter jobbet spenderade vi dagen som vi ville; vi hängde vid poolen, vandrade i bergen, åkte till stranden och fikade på caféer. På helgerna åkte vi oftast n till Barcelona och upplevde staden!

    ------------------------------------------------------------------
    Nedan är ett brev från familjen med information om sommarjobbet.

    Dear aupair,

    I’m a 52 English teacher, my husband is a 53 architect and my daughter is a 26 architect student and an English teacher too. We have two more daughters who live abroad.

    Every summer we organize an English summer in our town for children aged from 3 to 13 so we are looking for English mother tongue girls who would like to live the experience!

    We live in a big and nice house with a huge garden and an indoor pool which every year is shared with you. You will have single or double room with your own bathroom.

    You are going to work with children only in the morning. First there are classes, then sports and games outside and finally swimming pool. In the afternoons and at weekends you are free to do whatever you want. From 21st June to 25th July.

    We live in Begues, half an hour from Barcelona and 15min from the beach and the bus stop is in front of the house.

    We have always had a nice and rich experience with responsible and kind people from all over the world. If you are interested contact me for more details.

    Transfers from and to the airport are included. I am looking forward to hear from you asap!

    ------------------------------------------------------------------

    Om intresse finns maila till [email protected]

    Om du har frågor angående sommarjobbet så är du välkommen att höra av dig till mig på mailet [email protected] så kan jag berätta mera om mitt äventyr!
     

Dela sidan

Laddar...