Dricks vatten

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Nimo, 27 augusti 2013.

  1. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Vi har också installerat vattenfilter det heter Aqualyze Waterway och filtrerar ner till 1 micron. Det kostade oss 175 euro installerat och klart. Det är bara ett filter och kopplas på den vanliga kranen. Efter vi installerade filtret så har vi inte längre några vita ränder på kokkärlen. Vattnet har inga som helst bismaker. Vi har endast denna i köket och oavsett om vattnet är farligt eller inte så smakar vattnet i badrummet betydligt sämre och har faktiskt en ganska klar lukt av klor. En lukt som jag även upplever att man känner när man spolar i toaletten. Så för min del kändes det helt klart värt pengarna. Beräknad bytestid på filtret är ca 2 år om man inte bor permanent. permanent mellan 6 till 12 månader. priset för nytt filter 40 euro med hemleverans och montering.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. dalmasen

    dalmasen Ny medlem

    Blev medlem:
    24 juli 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1
    Vilket företag anlitade Du?
     
  4. Klajan

    Klajan Ny medlem

    Blev medlem:
    5 april 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1
    Det gör du själv!

    Jag köpte filtersatsen på AKI. Resten gjorde jag själv. Det är inte svårt. Bild på var alla slangar ska anslutas följer med. Det enda som kan vara lite problem är att borra hål i diskbänken. Det löste jag genom att först borra ett litet hål och därefter med en konisk borr. Borra med mycket lågt varvtal, då tar det även i rostfritt.
     
  5. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefonnummer 966718629 or 610844182,

    Carl Owen
    Manager, Cool Oasis, Costa Blanca South
    [email protected]
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Det system som jag köpte Osmosis 60 samt tror även Lundbergs klarar du inte att installera själv då det är ett flertal kopplingar,filter och slangdragningar samt man tryckmäter systemet.
    Känns även tryggt för mig att proffs gör det så att inga läckage uppstår med därtill ev. jätteproblem
     
  8. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Samma gjorde vi.;:;;)

    //Eckhoff
     
  9. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Har du någon sida på nätet som man kan se lite mer om denna?
     
  10. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Hej, faktum är att eftersom vi endast har ett filter så tror jag att jag hade kunnat göra det själv. Vårt kopplas ju även till befintlig kran man har ingen kran vid sidan om. Men eftersom installation ingick i priset oavsett hur svårt det var så fanns det ingen orsak varför jag skulle göra det. thumb
     
  13. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Den som vi har som AKI säljer för 245E köpte vi med installation för 240E,visserligen 2010 men tror inte installationen är speciellt dyr.Tycker alla hantverkstjänster är mkt billiga i Spanien.
    I Sverige kostar det ofta minst 500kr bara reparatören går in genom dörren då dom har framkörningsavgift,traktamente mm.
     

Dela sidan

Laddar...