Den digitala revolutionen

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Liknar dagens ledare i gratistidningen Metro. Handlade även om nya A.C.T.A lagen mot piratnerladdningar. Skribenten hade kommit på det värsta straffet för fildelare: Ett år med enbart användande av Telias mobila bredband;:(
Goranwint

Liknar dagens ledare i gratistidningen Metro. Handlade även om nya A.C.T.A lagen mot piratnerladdningar. Skribenten hade kommit på det värsta straffet för fildelare: Ett år med enbart användande av Telias mobila bredband;:(
Goranwint

Skönt med en yttersta skyddsnät, fast den kommer från lite oväntat håll.
Om man tribblar bort sig ordentligt och Kronofogdemyndigheten tar Tutti Frutti
Återstår att ladda ned något skräp, och vips har man tak över huvudet, 3 mål om dagen, gym, intressanta "kompisar", total ansvarsfrihet och jag vet inte vad mera...;)

Inte undra på att dagens ungdomar är så trötta iskolan, när de får sin nattsömn avbruten titt som tätt. När något pinglar ner i mobilen, sms, mail osv...man måste ju "kolla omedelbart" som någon sa till mig. Jag tror att detta inte bådar gott i framtiden. Jag menar deras hälsa, för jag tror att om man blir utsatt för strålning, om än så liten, 24/7, kan det till slut få tråkiga effekter. Eller varför tilllåter inte tex läkare att deras barn använder mobilen så ofta?
Naturligtvis finns det ju tidningsartiklar som påstår motsatsen, att det inte skulle vara farligt, det har forskningen visat. Javisst, må så vara än så länge, men hur blir det i framtiden? Ingen vet, för ingen annan generation har blivit så utsatt som dagens barn och ungdomar. Dessutom, på vems bekostnad har man gjort denna forskning? Mobiloperatörernas/ telefontillverkarnas? Som man frågar får man svar, i all forskning...

tja.. skull inte vilja saga att det inte "bàdar gott" Detsamma s folk säkert när bilar började köra pà vägar. Skulle inte vilja pàstà att vi har fàtt det bättre eller sämre, det har ändrats helt enkelt.
Klart att man f`r sämre hälsa av att sitta i soffan och titta pà TV och mobilen hela tiden. men samtidigt har ju folk blivit mycket mer häslomedvetna idag än för 30 àr sedan.. (dà var det ju bara freaks som gick och styrketränade) samtidigt som vi käkar mer skräpmat idag. Ironiskt kanske.

Det är klart att mobiltelefono och internet tillgàng 24/7 fàr konsekvenser... men det bahöver ju inte bli till det sämre

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Påminner mig om en ung tjej med hörlurar i öronen som satt mitt emot mig på t-banan för någon vecka sedan. Höll på att tappa hakan då hon plötsligt halar fram en gammal walkman ur väskan och byter skiva. CD-skivor?!? Finns det fortfarande? :eek:

Och då är jag ändå tillräckligt konservativ för att fortsätta klänga mig fast vid min 4 år gamla knapptelefon och 3 gamla ipod.

Last edited by a moderator:

Nya trådar

Back
Toppen