Dött på vintern

mimus48

Ny medlem
Vi tittar för fullt på olika områden i närheten av Torrevieja eller Santa Pola. och undrar över de olika alternativen.
Är Santa Pola bra att bo i på vintern? Stänger affärer och annan service där då? Samma sak undrar vi över då det gäller en del ytterområden av Torre.
Aldea del Mar?
Rosaleda?
Nueva Torrevieja?
Los Balcones?
Vore trevligt med litet information om hur det är på dessa ställen.
Samtidigt vill man ju inte heller bli nertrampad av turister under sommaen, om man nu ska bo där året om.
Vi vill helst ha en någorlunda närhet till litet natur så att katterna kan gå ut utan att hamna mitt i trafiken. Om det nu är möjligt.
Kanske också ska nämna att vi vill hyra, inte köpa. Mvh mimus48

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola,
Jag vet mest om Los Balcones, därför ett par ord om det. Det ligger söder om Torrevieja, inte längt ifrän sjukhuset. Det finns en affär (mat), apotek och ett par restauranger. En engelsk bokhandel har funnits men vet inte on den e kvar. Bussen gâr till/frân centrum men inte väldigt sent pâ kvällen. Nackdelen e att man máste nog ha bil, eller stanna pâ omrâdet...eller cykla. Los Balcones e mest som ett fint villaomrâde med stora (=dyra) villor med swimmingpool. Dock inte alla. Det finns âretruntboende sâ helt dôtt blir det inte. Lugnt och städat de gânger jag varit där (áven NyÂrs afton!).

Nueva Torrevieja ligger nära centrum, dvs inom gàngavstànd. Det finns blandat bebyggelse, dvs radhus och hôghus. Det e sâpass nâra att man har alla affärer man kan tánka sig att behôva "bakom hôrnet" - nástan. Dessutom kan ma gâ till Carrefour, Lidl och Habaneras kôpcentrum om man vill. Tar kanske 15 min (med vanlig fart). Gator som C/Marcelina, Petra osv sâ ni kan Googla med Street view.
I Los Balcones finns tex Avenida de Elche, C/Holanda, Travesia Bruselas osv.
Andra fâr svara pâ de andra omrâden fór jag vet inget om dem. Har bara sett att i Rosaleda har det funnits bra priser pâ husen/lágenheterna. Lycka till med sôkandet!

Tack snälla för informationen. Ungefär så som jag hade tänkt mig. Vi får helt enkelt åka omkring och titta litet på områden då vi är därnere. I första hand är det syftet med resan nu, att titta på områden. När vi tycker oss ha en bra uppfattning om det så är det lättare att koncentrera sig på ett ev. framtida permanent boende. Långt kvar innan det är dags att sälja huset här och beställa ett flyttlass.

Nya trådar

Back
Toppen