Dödsfall i Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.

goranwint

Seniormedlem
Hej. Jag är ny här på forumet med förhoppningsvis flytt till Spanien om ett år.
Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med ett just uppkommet problem.
Min svärfar har just avlidit i Spanien utan några nä'rmare släktingar Barn) närvarande. Den enda är hans sambo sedan lång tid tillbaks. De har bott i Spanien i åtta år och är registrerade där. Vi har fått hjälp med begravningen av Tanatorio de Torrevieja, men frågan är nu vad som händer sedan. Skall det göras en bouppteckning liknande som i Sverige och isåfall av vem? Det skall sägas att de inta har nogon fast egendom i Spanien utan hyr lägenhet.
Enda tillgångarna är bankkonton samt ett hus i norrland som ägs av min svärfar. Som jag har fattat har de skrivit ett testamente men det verkar inte vara bevittnat av någon och det är inte heller registrerat någonstans.

Vi är tacksamma för alla upplysningar ang. detta och hoppas att få återkomma längre fram med lite gladare ämnen och frågor inför flytt.

Hälsningar
Göran

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen