Chippa om hunden

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av SatuJ, 17 april 2015.

  1. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Vet tyvärr inte vad det kostar med vaccination. Vi gjorde den vid flytten för tre år sedan, och jag har dålig koll på vilken vacc som kostade vad, men vi gav inte över 50 Euro för någon. För min del/vår hundtränares sex hundar/ och råd från en svensk/en holländsk och en spansk (i olika städer) använder vi nu medlet Advantix var fjärde vecka utom under december-februari. Det förhindrar förutom den elaka myggan, även fästingar att angripa voffsen. Vi har inte sett en fästing på tre år!

    En av veterinärerna (den spanske) tycker att vi kan komplettera med fästinghalsband, men vi har avstått eftersom det totalt sabbar hans fina halskrage.

    Även om denne veterinär finns i Fuengirola, kan du ju mejla och fråga (på svenska) till [email protected]
    Du behöver ju inte säga att ni inte ska flytta dit.

    Göran
     
    Last edited: 20 maj 2015
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. hogan

    hogan Ny medlem

    Blev medlem:
    10 september 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Har just tagit del av Cat:s länk om "farliga hundar" och de regler som gäller. Nu råkar jag ha en hund som inte är farlig - men garanterat klassas så i Spanien. (60 kg Boerboel/Sydafrikansk Mastiff). Och vi skall bila till Spanien i Oktober och stanna ca. 1 månad.

    Är det fortfarande tvång på registering då?

    (Vi var nere 2 veckor med hunden härom året och uppsökte en veterinär som sa att det inte behövdes så länge man inte är resident. Jag har också vänt mig till Spanska Konsulatet i Gbg som avstod att svara och hänvisade till ambassaden. Så långt har jag inte kommit ännu...).
     

Dela sidan

Laddar...