Busshållplatsen flygplatsen gran canaria

Diskussion i 'Gran Canaria' startad av Hasseg59, 7 oktober 2016.

  1. Hasseg59

    Hasseg59 Ny medlem

    Blev medlem:
    5 april 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej
    En liten fråga
    Vi åker ner till Gran Canaria i november
    brukar åka med buss 66 till playa ingles
    men i år kommer vi efter den har slutat gå
    Tänker ta buss 5 alltså en vanlig lokalbuss
    Går man på buss 5 på samma ställe som man går på buss 66 ?
    Tack på förhand
    Mvh Hasse
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Svenne Apelsin

    Svenne Apelsin Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 oktober 2016
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80
    Varför bokar du inte transfer? Det kostar inte mycket mer.
    http://www.shuttledirect.com/sv/flygplats/LPA/

    Om man nöjer sig med att boka transfer med buss, tror jag att ovanstående är det billigaste.

    Vill man åka i en personbil, kanske delad med någon annan, går det kanske att hitta lägre priser på annat håll.
     
  4. Hasseg59

    Hasseg59 Ny medlem

    Blev medlem:
    5 april 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Den sidan kände jag inte till
    Sparar den till nästa gång ( vi brukar ta buss 66 annars, men den hade slutat gå för dagen när vi landar)
    Vi har bett hotellet fixa en taxi
    Tack ändå
    Mvh Hasse
     
  5. Svenne Apelsin

    Svenne Apelsin Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 oktober 2016
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80
    Senast jag åkte till Teneriffa hade jag bokat transfer på Shuttledirect. Jag flög med RyanAir och landade sent på kvällen. Planet var ungefär 45 minuter försenat, så det blev ingen fanfar i högtalarna efter landning.

    Så sent på kvällen hade Shuttledirect stängt sitt bås och tejpat mina papper på sitt jalusi. De hänvisade mig till ett annat bås, där holidaytaxis höll till. Eftersom jag tydligen var dagens sista resenär hos dem hade de helt enkelt lejt holidaytaxis att leverera den tjänst jag betalt för.

    Det visade sig vara bra för min del. När det väl blev dags att åka, de inväntade fler resenärer så att minibussen skulle bli full, fick jag en bättre transfertjänst än jag hade betalt för. Minibuss istället för normalstor buss. Mitt boende var andra stoppet.

    Nästa gång bokar jag holidaytaxis.
    https://www.holidaytaxis.com/en/?show_labels=1&search_result_flip_prices=1

    Men, var det är bäst att boka transfer skiljer sig säkert mellan olika öar. De senaste gångerna jag besökt Gran Canaria har jag för mig att jag bokat hos shuttledirect.
     

Dela sidan

Laddar...