Bredband och TV på Mallorca

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av boinzo, 7 april 2013.

  1. boinzo

    boinzo Ny medlem

    Blev medlem:
    20 juni 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Har precis köpt ett hus på Mallorca och behöver hjälp med TV och internet. Har läst de flesta trådarna här men hittar inte riktigt svar på det jag är ute efter.

    Jag vill ha bra uppkopplingshastighet och även kunna se svensk TV. Här i Sverige har jag Comhem-abonnemang med bland annat Cmore-kanalerna så för min del lutar det åt att köra en Slingbox lösning snarare än att köpa en gigantisk parabol och sedan betala per månad för dyrt tv-abonnemang, som jag ändå har hemma i Sverige.

    Jag skulle verkligen uppskatta om någon kan ge mig tips på vad ska jag ha för internet-abonnemang. Det står väl mellan ADSL och 3G/4G. Att köra via en USB-sticka verkar flexibelt eftersom man kan säga upp det med kort varsel (förmodar jag), samtidigt känns det lite svajigt med tanke på att den Slingbox jag funderar på att köpa kräver 2 Mbps i nedhastighet och är osäker på om hastigheterna för mobila abonnemang är mycket att hänga i granen? Om jag däremot skulle välja ADSL så är det säkert bättre hastighet och mer stabilt i uppkopplingen, men å andra sidan lär det vara något dyrare och samtidigt lite mindre flexibelt att säga upp när man åker hem och signa på när man kommer tillbaka till Mallis. Som det er ut nu kommer jag spendera ett antal månader per år på Mallis.

    Tack på förhand! thumb
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    3 4 G , dyrt och inget för Tv tittande inga ab med olimiterad förbrukning. Adsl eller om det finns någon Wifi lösning i närheten. Min slingbox klarar jag på 4mb ner , wifi , 30 E i månaden.
     
  4. boinzo

    boinzo Ny medlem

    Blev medlem:
    20 juni 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar. Vilket abonnemang rekommenderar du? Det finns ju några leverantörer och ett antal paket från varje leverantör... Borde det inte finnas någon site som sammanställer alla erbjudanden på ett ställe så man får en sjyst överblick?
     
  5. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Jag har lokalt wifibolag nu , hade movistar adsl innan. Kan ej ditt område!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    ADSL eller kabel är det som gäller för dina behov. Ofta kan du få halva priset första året. Kom ihåg att det är som i Sverige att du måste betala för "linan" så det som först ser billigt ut kan du ofta dubbla. Kolla villkoren på de stora aktörernas hemsidor. Vodaphone, Orange, Movistar, ono etc.
    I min ena lägenhet har ono dragit in kabel men jag har inget abonnemang så jag vet inte.
    För mina behov räcker kontantkort i surfsticka. Mail och lite forumbesök och ingen räkning när man inte nyttjar det..
     

Dela sidan

Laddar...