Bredband och Dator i Sverige

tokean

Medlem
Fick just ett samtal. Killen snackade hyfsad engelska, sade att han ringde från Microsoft. Jag hade ett elakartat virus på min dator. Han skulle hjälpa stackars mig. Ville inte ha ersättning. Han ville bara vara snäll och navigera mig rätt för att hjälpa mig att bli av med viruset. Sätt dig vid datorn så hjälper jag dig, sade han. Bullshit blev svaret, jag lade på luren.
Passa er alla som är ute i cyberrymden.
// Tokean ;:(

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Någon (en kvinna i detta fall) ringde till oss också i våras och påstod sig ringa från Microsoft i samma ärende. Jag vet också att det är lurendrejeri efter att ha blivit varnad i ett annat, engelskt forum. Många engelsmän säger att det är väldigt vanligt, och att dom som ringer har "pakistansk" brytning. Det vet jag inget om däremot. Men iaf...
VARNING! VARNING! VARNING!
rocio

Last edited:
De har ringt mig ocksà. Varför Microsoft ringde mig när jag körde pà Linux kunde han inte förklara.....

Nya trådar

Back
Toppen