Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej, välkommen till forumet thumb
Den ena av dessa två firmor som huserar i samma lokal
har ju varit med länge. Sen 1999.
Är medlemmar i Asivega som är en sammanslutning av
26 mäklare. Det säger ju inte att dom är mer seriösa men
som alltid gäller att ha en egen oberoende advokat/juristfirma
som hjälp för att kolla upp allt med den bostad som man lagt bud
på och fått ja. Man ska inte ha bråttom med att lägga handpenning vad dom än
säger...
Då kan man - nästan - köpa av vem som helst.
Chao P :sol:
Hej, min första post här.Vad anser ni om de advokater som Fastighetsbyrån i Spanien samarbetar med? Kan man lita på dem?
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej, min första post här.Vad anser ni om de advokater som Fastighetsbyrån i Spanien samarbetar med? Kan man lita på dem?
Hej Franny!
Vet inte vad som menas med "samarbete" egentligen. Juristfirmorna är ju
till för att granska bostadens "status" (skulder,laglighet,ägare osv).
Om dom skickar köpare till dom stora juristfirmorna typ Ábaco för dom
själva inte vill ta i pappersarbetet så kan man väl inte kalla det samarbete.
Vilka "samarbetar" just dom med då eller skickar köpare till?
Ábaco Advisers är säkra enl mig. Så säker man kan bli här nere kanske man ska säga.
Fastighetsbyrån som har franchisetagare med egna bolag har många som inte har mäklarutbildning...Behövs inte här.
Chao P thumb
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Hej igen,
Följande information kan man läsa sig till hos Fastighetsbyrån i Spanien:
Det verkar inte stå så mycket om granskning av bostaden. Jag undrar om det verkligen räcker med deras advokater. Känns kanske inte så.![]()
Hej igen,
Följande information kan man läsa sig till hos Fastighetsbyrån i Spanien:
"Vi har avtalat ett paketpris för våra köpkunder med en av Costa Blancas mest välrenommerade advokatbyråer. De tar hand om allt från ansökan
om NIE-nummer, juridisk rådgivning, översättning och representation hos Notarius Publicus, registrering av lagfart hos det spanska fastighetsregistret, Registro de laPropiedad, överföring av el- och vattenkontrakt och mycket mer."
Det verkar inte stå så mycket om granskning av bostaden. Jag undrar om det verkligen räcker med deras advokater. Känns kanske inte så.![]()
Ett bra erbjudande
Hej, hoppar in här och frågar om en annan mäklarfirma, nämligen CostaBlancaHem, är det någon som har erfarenhet av dom?