Bra karta över Torrevieja

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av katigbg, 18 december 2011.

  1. katigbg

    katigbg Ny medlem

    Blev medlem:
    9 oktober 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag tänker ev. att flytta till Spanien till hösten och tittar på lägenheter på nätet. Jag väljer mellan Benidorm eller Torrevieja. Benidorm är jag bekant med men inte Torrevieja. Tänker att komma på besök i februari och se hur man trivs i Torrevieja.

    De flesta mäklare använder områdesnamn (t ex Jardin del Mar, Doña Pepa, Altos del Limonar, Altos de la Bahia, mm) var ligger områdena på kartan? På google kan man hitta några, men inte alla. Finns det en karta med områdesnamn utskrivna? Alla mäklare har inte sina objekt med karta eller så är det "felmärkt" och säljaren vill ej ge ut sin adress. Jag har förstått så mycket att man skall bo i centrum eller en aria runt centrum på ca 1-2 km för att det inte skall vara tomt på vintern. Stämmer det? MVH
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola och välkommen till Spanienforum spainsmile

    Håller med om att det är svårt med dessa adresser/urbanizationer
    utanför Torrevieja och som du säger skriver dom ofta
    rätt adress heller. Dom har olika skäl till det.
    Inte ens gata och nr skrivs ut utan man blir lurad. "Dom"
    vill inte att man ska gå dit och kolla hus/lgheter själv, kanske
    träffa ägare osv...Knäppt eftersom man kan avfärda en plats
    som ointressant och inte slösa tid i onödan... :(
    Har letat i timmar i bland... :wall:

    Här är en karta som du kan prova skriva in adresser,områden
    och Torrevieja. förstora hela tiden så dyker områdesnamn upp till slut...
    http://maps.google.se/maps?hl=sv&rl...code_result&ct=title&resnum=1&ved=0CBgQ8gEwAA

    Här är en kul karta inne i stan om man vet adressen så väljer man den i
    listan och då pekas det på den med en röd rand.
    http://www.e-torrevieja.com/mapa.asp

    Vissa områden kan ju vara bebodda mer andra mindre men inne i stan
    är det så klart alltid liv även på vintern.

    Hittar du nåt specifikt in¨tressant så skriv här och fråga.
    Alltid nå´n som vet lite mer om området förhoppningsvis thumb

    Ciao P
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Vilken kul karta "número dos" är. Jag har snott den till mina favoriter! Tack P!

    Katigbg: Om de står ett områdesnamn (Torrevieja) tex Lago Jardin, Altos de Limonar, Siesta osv, är de ofta sk urbanizacióner som är en bit utanför själva centrum. Inget fel i det, men kan vara lite mindre folk på vinterhalvåret. Det finns basutbudet av affärer osv, men i centrum finns allt, naturligtvis. Lycka till!
     
  5. katigbg

    katigbg Ny medlem

    Blev medlem:
    9 oktober 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack så mycket för era svar, hoppas ni har haft en skön julhelg med bra väder, här i Göteborg har vi regn och blåst. Jag letar vidare så får jag se vad jag hittar. Jag tycker att staden ser "mysig" och trivsam ut när jag promenerar i staden (google earth), underbar strandpromenad, jag tror att jag vill flytta till Torrevieja. Jag återkommer säkert med flera frågor. MVH Kati
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hola,
    Torre i jul = ej fel! Solen skiner, det e +grader, palmerna svajar och den svenska julgranen barrar! Idag var det játtevarmt i solen. Jag satt flera timmar vid stranpromenaden (vid La Muelle) och láste. Fick skala av jackan bums...
     

Dela sidan

Laddar...