Bra gym i Fuengirola?

Diskussion i 'Fuengirola' startad av Nina, 10 september 2011.

  1. Nina

    Nina Ny medlem

    Blev medlem:
    10 augusti 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Det börjar bli dags att röra på sig igen efter ett halvår i Spanien :vissla:

    Är det någon som kan rekommendera ett bra gym, jag söker alltså styrketräning och kondition. Jag är inte intresserad av "hoppis och skuttis".

    Bor i La Cala Hills men jag räknar med att jag måste ta mig dit med bil.

    Tacksam för svar!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Om du far in mot stan och tar avenidan (Avenida Andalucia) som går bort till Lidl så har du ett bra gym på höger sida strax före Lidl. Jag kommer just nu inte på vad det heter..
     
  4. DonBard

    DonBard Aktiv medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    46
    pÅ Plaza Hispanidad ligger ett bra gym, verkar det som. Kanonbra parkering
    på feriaplatsen alldeles intill, när det inte är marknad.
     
  5. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Ja det gymmet ligger väl mittemot svensk affären Casa Nordica. Går förbi där då och då, och det ser bra ut, har dock inte varit inne.

    Ett annat bra och väldigt populärt gym, som är nyligen utbyggt och väldigt fräscht med bra grupppass och utrustning är Solbeach Fitness center på strandpromenaden bredvid Mercadona. http://solbeach.es/solbeachwp/?cat=8&lang=es
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. DonBard

    DonBard Aktiv medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    46
    -Ja kanske inte direkt mittemot. Parkera gratis på feriaplatsen; Gå in på Calle Feria San Isidro Labrador, så har du Casa Nordica på höger sida. Tag omedelbart efter svenskaffären till höger och följ den lilla " parken" med bouleplan, Passera den låga byggnaden med det blå staketet, så är du strax framme på Plaza Hispanidad- eller Calle Fiesta de la Crema som gatan runt platsen heter. Där fortsatt rakt fram på höger sida hittar du Gymet.
    Lycka till!
     
  8. Señor lasse

    Señor lasse Ny medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Bra tips om gym. Är ny medlem och passar på att ställa en fråga själv: Finns det uppvärmd pool inom eller utomhus när Los Boliches som man kan använda under våren mot rimlig betalning (ska bo i lägenhet som inte har poolen öppen).
     
  9. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    De kommunala simhallarna går ju alltid att använda, det finns 2 stycken varav den ena har olympiska mått.
    1, Piscina Climatizada María Peláez på C/ Feria de Jeréz
    2, Piscina Climatizada David Meca på C/ Isla de Mallorca
     
  10. Dallas

    Dallas Ny medlem

    Blev medlem:
    16 januari 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Bra tips! Är det några gym som har "hoppis och skuttis"? body pump, aerobics, step up
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Dallas

    Dallas Ny medlem

    Blev medlem:
    16 januari 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Nån som tränar på Sol Beach fitness club nere vid stranden, är det bra?
     
  13. Señor lasse

    Señor lasse Ny medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Bra tips om gym, men finns det något som har pass för seniorer? Går regelbundet på seniorpass i Sverige, men är inte mogen att hoppa och skutta med topptränade 30-åringar....
     
  14. Marra86

    Marra86 Ny medlem

    Blev medlem:
    3 september 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag var förra veckan till Sol Beach Fitness center för att träna. Helt okej tycker jag att det var där. Rent, snyggt och prydligt, viktskivorna fanns på sina platser osv. Hantlarna var dock i oordning, det blev att söka lite innan man hittade två hantlar av samma vikt. Ett flertal stora fläktar i taket vilket var skönt. Musiken spelades väldigt högt så att lyssna på egen musik tror jag är svårt.

    Där fanns några löpmattor, crosstrainers och dylikt. Maskinerna var i bra skick, i alla fall de jag testade fungerade bra utan krångel. Jag tränar mest med lösa vikter men vad jag såg finns det maskiner för alla muskelgrupper. Förutom maskinerna fanns där en pressbänk, en lutande pressbänk, en smith samt en "knäböjställning". Längs ena väggen fanns hantlar samt ett par bänkar, några stänger och viktskivor. Jag skulle gärna ha sett flera pressbänkar och "knäböjställningar", men kanske inte så många av deras kunder använder dem så en utav varje räcker. En sak jag dock saknade var ett ställe för marklyft. Kanske det är möjligt att ta en stång och marklyfta någonstans mitt på golvet, men jag skulle gissa att de inte tycker om att man gör så.

    Tjejen som satt i kassan när jag kom pratade bra engelska, dock var det en annan kille där som kom och sa åt mig att man måste ha skor (tränar alltid i bara strumpor hemma i Finland och gjorde samma sak där, gillades dock inte) och han var ganska dålig på engelska.

    Som sagt måste man ha skor när man tränar samt en handduk att ha under när man sätter sig på maskinerna. Nyckel till skåpen i omklädningsrummen går att få om man frågar efter det vid kassan, de vill ha något som säkerhet innan de ger den. Jag gav mitt körkort och det gick bra, fick det sen tillbaka när jag lämnade in nyckeln. Omklädningsrummet var väldigt litet, är det flera människor som skall byta om på samma gång kan det bli trångt. Info skyltarna på gymmet är både på engelska och spanska.

    Där finns också sal för spinning och dylikt men det har jag inte testat så jag vet inte hur det är. Säkert har de gruppträning för seniorer, det brukar de flesta gym ha. Måste fråga dem, som sagt kan de engelska. Ifall de inte har det kan de säkert hjälpa till med att göra ett enkelt program som man kan träna själv, behöver man hjälp med någon övning kan man fråga, där finns personal samt övriga som tränar som säkert är villiga att svara på frågor.

    De har också en spa avdelning med bla bastu.

    Vid lösvikterna var det endast män som tränade men bland maskinerna fanns det både kvinnor och män. Såg inte till några äldre personer på gymmet, det var endast unga/medelålders killar och tjejer.

    Priset för en gång var 8 €. Månadspris är 45€ enligt deras hemsida, tre månader 120€, sex månader 220€, årskort 350€.

    www.solbeach.es
    -------------------------------------------------------------

    Idag var jag en sväng till Alpa Fintess Centre, gymmet som finns nära feriaplatsen. Det gymmet var inte alls så fint och i så bra skick som Sol Beach, det var ganska slitet osv. Dock så fungerade nog all utrustning bra som jag använde. Det värsta med detta gym var att det var så råddigt där, ingen brydde sig om att ställa tillbaka utrustningen de använt på rätt plats. Alla stänger och maskiner där viktskivor används var fullastade, viktskivor överallt på golvet, hantlar slängda lite här och där.

    Annars var utrustning ganska samma som hos Sol Beach. Maskiner för alla muskelgrupper, en bänkpress, en lutande bänkpress, en smith, en "knäböjställning", hantlar, några bänkar osv. Även på detta gym saknades en plats för marklyft.

    Aphas konditionsavdelning var väldigt bra, många springmattor, crosstrainers osv.

    När jag kom dit hade de på en spansk tv-kanal där det var några gubbar som pratade, man får kanske inte riktigt den rätta träningsinspirationen från det. Efter en stund började de spela musik och volymen var på en helt skaplig nivå, inte alls lika hög som hos Sol Beach.

    Handduk måste man även använda på detta gym, dock såg jag ingen skyllt om att man måste ha skor förutom en skylt där det visade att flip-flops är förbjudet.

    Tjejen i kassan pratade helt okej engelska (hon sa själv att hon kan "a little english" men hon kunde nog mer än "a little"), dock så var alla skyltar och info endast på spanska. Omklädningsrummet var lite större än hos Sol Beach men inte alls så stor som jag är van med från gym i Finland.

    I träningssalen såg jag endast män, samt en grupp unga pojkar som stod framför spegeln och tränade biceps under hela tiden jag var där, men i konditionsavdelningen så fanns det även några kvinnor. Jag såg en äldre herreman som gick på en löpmatta men annars var det endast unga/medelålders personer som tränade.

    Även detta gym har sal för spinning och övrig gruppgymnastik. Här finns också en spaavdelning med bla bastu.

    Priset för en gång var 9€ och då gällde det hela dagen, så man kan köra ett pass på morgonen och ett på kvällen för samma pris. Månadspris 39,90€, tre månader 100€, sex månader 180€, ett år 330€.

    www.alphafitnesscentre.com
    ---------------------------------------------------

    Vilket utav dessa två gym man väljer är nog bara en smaksak, Alpa lite billigare men lite slitnare.

    Finns det någon som har prövat på något annat gym här i närheten får ni gärna skriva lite vad ni tycker om dem.

    Det blev en lång post detta, men det får ni leva med. :)
     
  15. keyser söze

    keyser söze Ny medlem

    Blev medlem:
    15 juli 2013
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0
    Intressant! Kul med recensioner, hade själv tänkt gymma lite i sommar i Fuengirola och är sugen på att testa nuevo estilo på Av Jesus Santos Rein! Någon med erfarenhet från det gymmet? Annars duger säkert Sol Beach också utifrån din beskrivning Marre!
     
  16. AnnaZ

    AnnaZ Ny medlem

    Blev medlem:
    24 juli 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0
    Hakar på denna tråd..

    Någon som vet något bra Zumba- och (eller) pilates/yogaställe?
     
  17. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Zumba, Pilates, Padel,Tennis och Gym

    Det finns ett nyöppnat sportcenter som heter Raquetas de Mijas på Camino Coin, någon kilometer bortanför Hotel Tamisa Golf. (Urb. La Torre, Cala Hills, Calle Tomillo 2, Local 2d, 29650 Mijas Costa, Málaga). De har gym, tennis, padel, mm.
    Passion Studio med Zumba och Pilates håller till där och på Hotel Tamisa Golf, där de har bla vattengympa i hotellets pool.
    Här är aktivitetskalendern för 2014.
    Bilden är frånm invigningen för några veckor sedan.
    [​IMG]
     
  18. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Tack Jonnyx, tyvärr lite för avlägset för mig...men inte utan att man blir sugen! Det kanske finns i Torre med??? Vet du Preciosa?
     

Dela sidan

Laddar...