Bra bank i Nerja

Diskussion i 'Nerja' startad av Emmisdemmis, 14 juni 2013.

  1. Emmisdemmis

    Emmisdemmis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2013
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    31
    Hej!
    Läste lite här på forumet om hur man gör när man skaffar ett bankkonto.
    Vilken bank kan ni rekommendera i Nerja för detta ändamål?
    Tack för hjälpen och trevlig fredag,
    Hälsar Emma
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Finns Santander? Det sägs att den är bäst i Europa (lr tom hela världen).
    Jag har Deutsche Bank. Kan inte klaga...
     
  4. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Caja mar har jag , fick konto direkt utan NIE. Mycket bra service i alla delar.
     
  5. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Hej Emmisdemmis,

    Jag har använt mig av Sabadell Solbank som har ett kontor vid balkongen!
    Har fungerat bra, och jag har nu autogiro på alla de löpande regelbundna utgifterna som hör till fastighet, som: Avgift till föreningen, elräkning, vatten, försäkring etc.

    Dock vet jag inget om bankens finansiella status, men det spelar mindre roll då man ändå inte ska förvara några stora summor på ett dylikt konto.

    Frågan är om man ska "våga" ha några större summor alls i Spanska Banker med tanke på vad som hände nyligen på Cypern!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Emmisdemmis

    Emmisdemmis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2013
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    31
    Bank & NIE

    Hej

    Den banken är säkert bra.
    Tar de en avgift för betalningarna via autogiro?
    Vart ordnade du ditt NIE-nummer i Nerja och hur lång tid tog det?
    Skön söndag hälsar Emma
     
  8. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Allt sådant fixade advokaten åt mig!
    För de som vet hur man gör allt, går det nog rätt fort.
     
  9. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Hej EmmisDemmis
    Om du vill fixa NIE själv så går du till "foreigners office" beläget i Town Hall strax innanför Balcon de Europa. De hjälper dig med ansökningsblankett och talar om vad du ska göra. Sedan får du åka till Policia Nacional i Torre del Mar. Du hittar uppgifter på den här länken.
    http://www.nerja.es/extranjeros/en/nie-number/
    Lycka till/göran I Mijas (Tidigare Nerja)
    PS. Enligt handläggaren där klarar du dig även utan spanska bara alla papper och kopior finns med till polisen. DS
     
    Last edited: 17 juni 2013
  10. Anders T

    Anders T Medlem

    Blev medlem:
    14 juni 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3
    Håller med Uffe. Banco Sabadell. Ligger bra till i stadens centrum.

    När det gäller NIE-nummer så sköter ditt juridiska ombud det. Kostar inte något extra. Vårt ombud på Walin och Partner (Juan Miguel Rodríguez Gómez som talar svenska) såg till att vi fick NIE-nummer, kontakt med bank och bankman samt fixade med rätt autogiro. Allt ingick i de procenten som du betalar advokaten vid övertagandet av lägenheten. Du MÅSTE ha advokat. Du kan alltså ha otur att köpa en lägenhet som är belånad och har skatteskulder om du inte har en advokat som kollar det. Mäklaren gör det INTE oavsett om det är en svensk mäklare. Det är andra regler som gäller i Spanien.

    Om vi inte hade haft advokat hade vi köpt en lägenhet som hade skatteskulder och obetalda avgifter till föreningen på totalt 60 000 kronor. Men det var sådant som advokaten hittade.
     

Dela sidan

Laddar...