Boende Tips GC Dec 2014

Diskussion i 'Gran Canaria' startad av Blanco, 7 februari 2014.

  1. Blanco

    Blanco Ny medlem

    Blev medlem:
    12 juni 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag och frun funderar på att åka till GC i december men då ingen av oss varit där så tar vi gärna emot tips om vilka områden ni tror oss passar bäst.

    Då vi är 40+ och inte är ute efter något party party så har vi mer eller mindre räknat bort playa del Ingles.

    Har tittat endel på Puerto Rico men får lite vibbar av att det är FÖR lugnt men kanske har fel. Vi går ju gärna ut men inte på nattklubbar.


    Vi vill njuta av sol och bad och trevliga kvällar.

    Vi bor gärna på södra sidan av ön då den verkar var mer sol säker samt någon grad varmare.

    Kommer nog åka med Ving och de har så man kan bo på 2 olika orter om man vill.
    Vi funderar på Puerto Rico & Maspalomas.

    Tar gärna emot alla tips vi kan få samt tips på restauranger samt andra mysiga saker man kan göra på GC.

    Med vänlig hälsning
    Blanco
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    GC

    Nu var det nog minst 3 år sedan jag var på GC, men följande gäller (nog än):

    KLIMAT: Puerto Rico har faktiskt lite bättre klimat än Playa Ingles/San Augustin!
    En 2-3 grader varmare och mer sol! Jo så är det! Fast det bara skiljer 2-3 mil.

    Som du beskriver det så skulle jag nog reka Puerto Rico för er. Det som är lite speciellt är att det mesta ligger samlat i några få så kallade shopping center! Plus några restauranger vid Playorna Rico/Amadores.

    I shopping center finns affärer, restauranger, pubar och spelhallar på löpande band!
    Så är det även på Playa I. Men utbudet är så klart betydligt större där.

    Men man kan välja Playa Ingles också, man behöver ju inte bo mitt i smeten!
    En fördel är att ni då slipper alla mördande backar som finns i Puerto Rico!

    Om Puerto Rico...besök Amadores stranden! Den är super!;:;;)
     
  4. Tempokungen

    Tempokungen Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    GC

    Puerto Rico är bra då det finns dels ställen för de yngre, dels ställen för oss 40+.
    Jag och frugan har varit i Puerto Rico minst 1-2 ggr /år sedan tidigt 90 tal och vi har firat de flesta julgran där.
    I Puerto Rico har du ett antal helt OK matställen, även om de blivit färre och färre.
    Pubar/barer med gemytlig miljö, det finns även lite styr-dans ställen :):)

    Jag rekommenderar "huvud dalen", om ni väljer att bo på Amadores sidan eller uppe vid "Europa" så är utbudet minimalt, likså är det mycket begränsat i "ny" dalen.
    Morgonsol = West hill :sol:
     
  5. frida

    frida Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    0
    Ett annat tips är Pasito Blanco, en urb som ligger med egen hamn. Fantastiskt ställe! Man måste dock leta ganska omfattande innan man hittar något som hyrs ut, men när man väl gjort det så bor man på en fantastisk plats. Rekommenderas varmt.
     

Dela sidan

Laddar...