Boeing och Ryanair bekräftar storaffär...

Uffetrader

Ny medlem
http://www.di.sng-och-ryanair-bekraftar-storaffar/

RyanAir satsar vidare på att bibehålla sin moderna flotta av flygplan!
Det ger inte bara en miljöfördel, utan även en kostnadsfördel, då nya plan är mer bränsle effektiva än äldre.

spainsmile Vi kan fortsätta flyga billigt och bra till Spanien thumb..

Väntar med spänning på att klubben "Vi hatar RyanAir" ska komma med moteld gapskrattt

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Heja Ryanair!
Säger vi som är medlemmar i "Vi som gillar Ryanair och gärna flyger billigt-klubben" ;;;).
rocio

Jag hör till "Älskar Norwegian - gruppen", men önskar Ryanair skulle flyga från Arlanda - då skulle det vara ett bra alternativ även för oss som kommer norrifrån. :) Måste ju finnas plats i Terminal 2 nu när Norwegian lämnat...

Hej Ran22!
Vi skulle också kunna flyga med Norwegian om dom bara kunde hålla sina avgångstider. Hur många gånger har inte vi, och många med oss, varit tvungna att boka nya tågbiljetter (vi åker från Sundsvall) för att dom har ändrat avg.tiderna :(. Ibland t.o.m till två dagar senare än beställt. Det hände vänner till oss ifjol när dom skulle flyga från Alicante. Nej, då tar vi hellre besväret att ta flygbussen från Stockholm C till Skavsta, för vi tycker att Ryanair är pålitligare. Under alla år som vi har flugit med Ryanair har dom endast ändrat avg.tid vid ett fåtal tillfällen, och då har det bara rört sig om c:a 5-30 min thumb.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Var gång jag ska flyga till Malaga, så tester jag även Norwegian, men det slutar med RyanAir till slut, då flyg tider/dagar, flygplatsen, samt pris (total pris) är bättre med RyanAir. Åker gärna med såväl Norwegian, SAS eller "what ever", men inte till vilket pris eller vilka villkor som helst!

Tror att var man bor och till vilken flygplats man ska till, spelar stor roll vilket flygbolag man väljer.
Om jag inkluderar alla rutter jag har flugit med RyanAir, och det är nog ett 50 tal, så kan jag bara dra mig till minnes en enda sen start. Det var från Skavsta och det var snöstorm, så då förstår man att det kan bli sent då banan måste röjas. Men inte mer än 2h sent ändå.
Sedan är det ingen lyx, man får betala för varje incheckad väska, där andra inkluderar det i biljettpriset, men betalat gör du i vilket fall. Man kan boka en viss plats på planet, men det är mest ett sätt för RyanAir att få in mer pengar! Etc...men value for the money, är det!

Hej Uffetrader!
Man måste faktiskt betala för incheckad väska på Norwegin också numera. Även för förbokad plats. Det är väl inte mer än rätt att dom som har resväska får betala för det, medan dom som reser med bara handbagage slipper. Bagagehanteringen kostar säkert en bra slant. Att det inte har införts tidigare är egentligen märkligt. Många anser också att Ryanairs priser är vilseledande, och att det alltid blir dyrare än vad som anges. Men att totalpriset för en resa inte framgår förrän på slutet är väl inte konstigare än när man går ut och äter på restaurang. Om oxfilén kostar 20€ så blir slutnotan X antal € beroende på de tillbehör du väljer.
rocio

Last edited:
kan knappast hylla Ryan.. För de har en svinaktig customer care attityd. (eller rättars sagt sà har de ingen överhuvudtaget). Men eftersom det viktigaste för mig när det gäller flyg som tar mindre än 3 timmar blir pris, tid, plats och punktlighet blir det Ryan.

Angànde bagage, sà skjuter flygolagen sig själv i foten lite. Eftersom de ska ha betalt för att checka in, sà använder fler och fler sina smà väskor som fàr plats i kabinen. Men "hatthyllan" är inte tänkt att hysa resväskor, bara handbagage. Och där det finns plats för 9 personers handbagage, finns där bara plats för 3 resväskor.

Sist jag flög var de tvugna att lägga ganska mànga i lastrummet iaf.
Vad blir nästa steg? Förbjuda handbagage?

Rocio: har i och för sig hänt mig också att Norwegian ändrat tiden, inte så kul. Blir det bättre med plats på Terminal 5, tro?
Nalle: Jag önskar verkligen att de skulle dela dessa bagagehyllor så att det alltid finns en del per sittplats så skulle man slippa höra folk gnälla på personalen. Själv har jag min lilla ryggsäck under sätet framför, men ändå räcker inte platsen ovanför mig...
Då skulle inte folk behöva stå i kö i en timme för att komma in på planet först heller. Undrade alltid varför de har så bråttom, men har på senare tid förstått att de står där just för att stuva in en massa grejer på hyllorna.
Eller har någon en annan förklaring? :)

kan knappast hylla Ryan.. För de har en svinaktig customer care attityd. (eller rättars sagt sà har de ingen överhuvudtaget). Men eftersom det viktigaste för mig när det gäller flyg som tar mindre än 3 timmar blir pris, tid, plats och punktlighet blir det Ryan.

Angànde bagage, sà skjuter flygolagen sig själv i foten lite. Eftersom de ska ha betalt för att checka in, sà använder fler och fler sina smà väskor som fàr plats i kabinen. Men "hatthyllan" är inte tänkt att hysa resväskor, bara handbagage. Och där det finns plats för 9 personers handbagage, finns där bara plats för 3 resväskor.

Sist jag flög var de tvugna att lägga ganska mànga i lastrummet iaf.
Vad blir nästa steg? Förbjuda handbagage?

Hej

Sist vi åkte från Spanien sa flygvärdinnan till mig att INTE lägga min väska på hyllan utan ha den på golvet. Jag har en "shoppingväska" som handbagage där min lilla handväska får plats. Detta innebar att jag fick mindre plats för mina fötter;:(.

Kollade nyss på WIZZ Air,s hemsida. De tar betalt för kabinväska 100 kr i vardera riktning och ett litet handbagage ex. ryggsäck är gratis. Är väl en tidsfråga innan Ryanair gör samma sak.

Lotta

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Jag fattar inte hur ni klarar er med "bara" handbagaget?
Sedan så är ju RyanAir bestämda på den punkten att man får endast ha ett (1) handbagage och det ska dessutom passa i fixturen med max måtten! Har själv fått bevisa att det är OK...men min handbagage väska är på gränsen, så lite för mycket i den, så går det inte!
Visst är det lite trångt i facken ovan, men inte värre än att det får plats, de gånger jag rest i alla fall.

Nya trådar

Back
Toppen