Bo var emot hettan?

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Eldorado, 6 juni 2012.

  1. Jussi Myllymaa

    Jussi Myllymaa Medlem

    Blev medlem:
    11 september 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1
    Svårast att leva uttomlands är om man inte kan integrera sej i det landet. Lära sej språket, kulturen, maten, klimatet.. Det tar ca 2 somrar att vänja sej vid klimatet. Bra är att skaffa sej en bostad med luftkonditionering, eller köpa en flyttbar enhet. Sen även att ha A/C i bilen. Då går klimat integreringen lättare.. För att trivas en längre tid i Spanien bör man vara med Spaniorer..
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Eldorado

    Eldorado Avstängd

    Blev medlem:
    1 april 2008
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    0
    Trist om AC går sönder och man kan bli förkyld av AC om man inte tar det lugnt med kylan.
     
  4. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Vi har ingen AC varken i bilen eller där vi bor, det går att vänja sig - det har vi gjort. Men hade vi bott längre in i landet så hade nog även vi skaffat AC.
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag använder ACn för att värma upp på vintern. På sommaren kan man öppna alla fönster och dörrar och kan klara värmen på det sättet.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Eldorado

    Eldorado Avstängd

    Blev medlem:
    1 april 2008
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    0
    En jag känner som bott där länge klarade sig med att duscha ofta.

    Då har du bott där länge, för jag låg och pinades med korsdrag i juli men hade fönster åt väster som är sämst. Men det var kallt på vintern.

    Blev frälst på Gran Canaria där en del varken har värmare eller AC.
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Inte alls länge. Vi skaffade boendet 2009, på hösten. Dessförinnan har jag bott i "privasta" hem eller hotell. Men människan är anpassningsbar. Jag tänker som så att eftersom spanjorerna har klarat sig utan AC under alla århundraden så kan jag väl inte vara sämre än de utan klara mig även jag.
     
  9. Eldorado

    Eldorado Avstängd

    Blev medlem:
    1 april 2008
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    0
    Fast jag åkte ner och hem i Juli, det tar månader att anpassa sig vad jag vet.
    Om de har AC eller ej verkar vara en pengafråga.
    När jag var 15 var jag på långpromenad i augusti där under dagen, man var visst tåligare då.:sol:
     

Dela sidan

Laddar...