Bo i centrala Torrevieja

Diskussion i 'Torrevieja' startad av janroc, 5 april 2014.

  1. janroc

    janroc Medlem

    Blev medlem:
    16 mars 2014
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack det var inte jag som förhandlade utan fastighetbyrån, men men.. ;:;;)
    Var hittar jag karta med dom olika områden?

    Vi är jättenöjda efter har tittar på 11 objekt på två dagar.
    Helt slut i huvudet inget jag rekommenderar att titta på så många på två dagar.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Jo men du måste ju haft ett finger med i spelet...mäklare prutar ju inte
    utan köparens vilja, varför jobba i onödan liksom :D
    Karta...Maarli har lagt in 2 kartor här ovanför i bildgalleriet, en på Torre där områdena står.
    En på Orihuelaområdet.
    Jag lyckades inte få större text men tog ut kopia...Bra är dom trots lite
    otydligt - men de första jag sett som har områden utsatta. Muy bien!
    Chao P :sol:
     
  4. janroc

    janroc Medlem

    Blev medlem:
    16 mars 2014
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0
    20 minuter gångväg till La mata stranden.
    Området heter Balcon De Torrevieja, men om det ligger nära centralt vet jag inte. Vi han inte gå till centrum utan körde bara. Mmm jag vet lite lat...

    Ser både havet och saltsjöar ifrån balkongen. :sol:
     
  5. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    helt centralt är det väl inte ... om man ska tro google så har du ca 45 minuters promenad till centrum:/
    - men det finns buss och å andra sidan har du allt du behöver i närområdet :)

    https://www.google.se/maps/dir/38.0...6875285,14z/data=!3m1!4b1!4m4!4m3!1m0!1m0!3e2
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Anita51

    Anita51 Ny medlem

    Blev medlem:
    16 oktober 2013
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi Har hyrt och ska hyra igen på Calle Argolidas! Vi trivdes väldigt bra, där finns buss, restauranger, apotek, bank och Mercadona.
    När vi vill bada tar vi bussen ner till stranden, den kostar 1.35 p/p om man inte vill promenera förståss!
     
    Last edited: 4 maj 2014
  8. Anita51

    Anita51 Ny medlem

    Blev medlem:
    16 oktober 2013
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0
    Det tog oss dock ung. 2 veckor att klura ut när och hur bussarna går. spainsmilespainsmile
     
  9. Femina

    Femina Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2013
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    1
    Ha haa! Bra jobbat, Anita51! Har förstått att det där med lokalbuss-åkande kan innebära lång väntan. Men man brukar ju va rustad m mkt tålamod i España! :)
     
  10. Anita51

    Anita51 Ny medlem

    Blev medlem:
    16 oktober 2013
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0
    Har för mig att bussen ner till centrum gick ung. 11:10 från Calle Perseo. Står det folk där så kommer bussen snart, är det tomt får man vänta. De går med ung. 1/2 timmestrafik!
    Besök gärna Bahia Blanca som ligger där! De brukar bjuda på en smakbit Paella och musik/dans på torsdagar kl: 15.00. Brukar vara himla trevligt och det blir bra drag där.
    Många pensionärer men de är väl de som förstår sig på att ha kul! ;:;;) :):) gapskrattt
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    För mig är det trots allt rätt så centralt. Jämfört med urbanistionerna längre ut. Jag vet var området ligger. Har ofta gått förbi (och bor i Centrum!) på väg till Aldi, Aguas nuevas osv... Gillar att gå. Även närm det är +30 grader..
     
  13. janroc

    janroc Medlem

    Blev medlem:
    16 mars 2014
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack Anita, Då kan det inte vara så dåligt och bo på Calle Argolidas, vi bor precis bredvid restaurangen och puben i början på gatan.
    Har ni tagit bussen till La Mata stranden från Calle Perseo också?
    Vi har bara gått dit några gånger, men jag har en svärfar som inte kan gå längre sträckor så är intresserad hur den går dit, men även till centrum.
     
    Last edited: 5 maj 2014
  14. Anita51

    Anita51 Ny medlem

    Blev medlem:
    16 oktober 2013
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0
    Visst har vi det! Den bussen heter A2 tror jag och går från Calle Perseo men vid slätten som ligger framför Banken och de affärerna på "slättsidan". Man måste fråga om den går till La Mata. Svårare för mig att förklara var hållplatsen ligger när man ska hem igen.
    Ni har väl besökt Senap & Ketchup? Där har de lördagsgodis och korv å sånt som husmanskost, jättegod mat och mkt prisvärd! Ibland är det gott att äta svenskt, som kålpudding och rotmos med fläsklägg! Mmmm... + att de är himlans trevliga!
    Vi ska ner i slutet på september och 2 månader framåt! Längtar redan men ska först njuta av svenska sommaren! :cool:
    Såg att du har utsikt över saltsjöarna, vi ser den rosa!
     
  15. janroc

    janroc Medlem

    Blev medlem:
    16 mars 2014
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0
    Jepp vi var inne lite kvickt på Senap & Ketchup. Dottern fick spel när hon såg OLW chips och ostbågar, dit ska vi gå varje dag.
    Vi har utsikt båda över saltsjöarna och havet.
    Bor i 2:an.
     
  16. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  17. Anita51

    Anita51 Ny medlem

    Blev medlem:
    16 oktober 2013
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja, vi ser Rosa Laguna och havet och har sol heeela dagen!
    Kanske vi ses där framöver, beror på när ni är där!
     
  18. Gnap

    Gnap Ny medlem

    Blev medlem:
    10 april 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    0
    Trevligt med fler som hittat till Aguas Nuevas området, vi har också ett ställe längs Argolidas. Inte långt från JFs sportbar. Jag tror att bussen går längs med Av Jose Zorilla till centrum och La Mata, tänkte testa den någon gång.
     
  19. janroc

    janroc Medlem

    Blev medlem:
    16 mars 2014
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0
    Kul då bor vi grannar bor också bredvid sportsbaren.
     
  20. Anita51

    Anita51 Ny medlem

    Blev medlem:
    16 oktober 2013
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0
    Holaa
    Vi bor inne i området Calle Argolidas, innanför staketen, högst upp utan hiss! Man får bra motion kan jag säga,
    men vi behöver inte släpa på vatten då det finns vattenrenare i köket! graciass
    Vi brukar gå till Bahia Blanca där det finns Wi-Fi. Det finns också på The Ship som är en engelsk pub.
     
    Last edited: 6 maj 2014

Dela sidan

Laddar...