Jag köpte nästan en lägenhet i Nerja.
Allting var klart, ägaren en 80 årig Belgare var i Nerja och skulle krita på försäljningen.
Då uppdagades att han hade varit gift 1975 när han köpte lägenheten och hans gamla fru har rätt till halva lägenheten.
Min advokat kontaktar ex frun och förklarar läget, Att hon kan få sin halva insatt på ett eget konto, men hon vägrar att sälja
Förstår inte varför hon är 80 år bor i Belgien har aldrig använt lägenheten blir erbjuden en stor summa pengar men ändå vägrar hon att skriva på.
Så köpet gick inte igenom och den stora förloraren är jag.
Först förlorar jag dröm lyan har letat över ett år och det var en one of a kind lya.
Sen står jag här med alla mina utgifter
Advokat kostnader
pant brev + hus värdering på vårat svenska hus
växlings förluster först krona till euro och nu tillbaks till krona igen
värdering i Spanien
notarius publicus i Sverige
summa summarum back 70 -80 000 kr för att jag försökte köpa en lägenhet i Spanien.
Plus en dröm i kras och en massa tid och jobb åt skogen.
Går det kräva säljaren på mina utgifter?
Då han har ljugit om att han inte var gift när han köpte lägenheten.
På ägar papperna står han som ensam ägare men enligt spansk lag är ex frun berättigad till halva lägenheten eftersom dom var gifta när han köpte den
Min advokat sa att det är jätte svårt att få några pengar.
Nu har vi lagt ner Spanien drömmarna.
galanten inte i Nerja
Allting var klart, ägaren en 80 årig Belgare var i Nerja och skulle krita på försäljningen.
Då uppdagades att han hade varit gift 1975 när han köpte lägenheten och hans gamla fru har rätt till halva lägenheten.
Min advokat kontaktar ex frun och förklarar läget, Att hon kan få sin halva insatt på ett eget konto, men hon vägrar att sälja
Förstår inte varför hon är 80 år bor i Belgien har aldrig använt lägenheten blir erbjuden en stor summa pengar men ändå vägrar hon att skriva på.
Så köpet gick inte igenom och den stora förloraren är jag.
Först förlorar jag dröm lyan har letat över ett år och det var en one of a kind lya.
Sen står jag här med alla mina utgifter
Advokat kostnader
pant brev + hus värdering på vårat svenska hus
växlings förluster först krona till euro och nu tillbaks till krona igen
värdering i Spanien
notarius publicus i Sverige
summa summarum back 70 -80 000 kr för att jag försökte köpa en lägenhet i Spanien.
Plus en dröm i kras och en massa tid och jobb åt skogen.
Går det kräva säljaren på mina utgifter?
Då han har ljugit om att han inte var gift när han köpte lägenheten.
På ägar papperna står han som ensam ägare men enligt spansk lag är ex frun berättigad till halva lägenheten eftersom dom var gifta när han köpte den
Min advokat sa att det är jätte svårt att få några pengar.
Nu har vi lagt ner Spanien drömmarna.
galanten inte i Nerja