Biluthyrning

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jeg hører veldig mye bra om Centauro, både ang. pris og service. De har kontor på flyplassen i Alicante og i Torrevieja (nær Europaparken og Habaneras).

Jag har lusläst villkor på en mängd olika biluthyrningsfirmor om försäkringar, villkor etc och det jag har fått fram är att Centauro verkar ha bäst vilkor till bäst pris om man tar deras tilläggsförsäkring - den täcker allt, inkl däck, fönstet etc utan självrisk och de tar ingen deposition. Efter 3 uthyrningar så blir man vipmedlem och får vissa fördelar. De har bra recentioner över lag men jag vet inte hur bra de egentligen är om det händer ngt, har hitills inte varit med om någon incident när vi hyrt bil. Någon annan här på forumet som har erfarenhet av Centauros service om det händer ngt?

Hola! Vi hyr alltid via Centauro och det har funkat finfint. Är man medlem i Masamigos (drygt 300 kr per år) har man bättre pris bl.a. en andraförare gratis. Man får också bilen fulltankad och lämnar man sen tillbaka den med full tank sätts bensinbeloppet in på kontot dvs man betalar bara för mellanskillnaden - den bensin man förbrukat. Det kan ju vara lite marigt annars att försöka "åka upp" tanken + att det är lite extra besvär att åka och tanka det första man gör om man landar sent. ;)

Det är enkelt att beställa hyrbilen efter första registreringen. Man går in via Masamigos hemsida och alla uppgifter med körkortsnr etc är sparade.
//S

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
samma erfarenhet som ovan, även om jag hört talas om folk som fått inrökta, skrotbilar,osv så har vi vid alla tre tillfällen vi hyrt fått bra bilar..

Nya trådar

Back
Toppen