Bilfirman vill ha €4400

Diskussion i 'Resa med bil' startad av MrcsL, 2 oktober 2019.

  1. MrcsL

    MrcsL Ny medlem

    Blev medlem:
    2 oktober 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag befinner mig i Spanien och behöver hjälp! Jag, min fru, barn och våra hundar bilade ner till Spanien och ska vara här i två månader. Vi är i Katalonien. I lördags när vi skulle flytta till ett annat hus vi hyrt gick bilen sönder på motorvägen. Blev bärgade till en verkstad och där står bilen kvar. Vi fick ta en taxi med all vår packning till nästa ställe.
    Nu har vi alltså fått en offert och verkstaden säger att växellådan behöver bytas och att det kommer att kosta €4400 att byta. Fick en chock när jag hörde detta.
    Är det någon som vet om det är ett normalt pris för detta jobb?
    Jag har också oroligt svårt att få någon information från verkstaden eftersom de inte pratar engelska och mitt försäkringsbolag inte kan ge mig informationen jag behöver för att kunna fatta ett beslut. Någon som har några tips, ideer? Allt mottages tacksamt då vi känner oss otroligt stressade.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    425
    Anlita en tolk (andra kanske har bra tips på någon) för att få reda på fel och vad kostnaden bygger på. Det kan det vara värt när det är så mycket pengar. Ta också hjälp av tolken att få offert från någon annan firma så ni får något att jämföra rimligheten i priset med.
     
  4. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    l`ter ju dyrt, men det beror nog pà vilken bil det är ocksà. Själv bytt växellàdan pà en Alfa romeo. gick pà över 2000€
     
  5. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Tycker nog att du ska ta en runda till med ditt försäkringsbolag, de ska utan större problem kunna ge dig ett besked.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    ja beror mkt på biltyp och ålder om försäkringsbolaget skall betala något
     
  8. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Nr 1 , är försäkringen giltig för detta moment. Då är det bolaget som bestämmer vad som skall göras. Gäller inte försäkringen så är det din plånbok som gäller.
     
  9. Rottweiler

    Rottweiler Medlem

    Blev medlem:
    27 september 2009
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    17
    Du måste nog tala om vad det är för bil och årsmodell om du ska få något relevant svar.
    Är det en automatlåda i en exempelvis Volvo V70 av senare modell så kan det absolut hamna i den prisklassen.
    Tyvärr är det få verkstäder som klarar/bemödar sig att reparera en havererad automatlåda. Undantag finns och med spanska timlöner så borde det kunna bli billigare.
     
  10. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    ja märklig frågeställare som vill ha hjälp och sedan inte ger någon feed-back
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. hydrolift

    hydrolift Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    157
    Ny medlem och 1 inlägg. Han är väl enbart intresserad av att fixa sin växellåda. Är kanske inte så mkt att engagera sig i?
     
    Anca gillar detta.

Dela sidan

Laddar...