Barnmat

stefan78

Ny medlem
Hej,

Vi ska för första gången på måndag ta med småbrudarna till Torrevieja/Punta Prima. Den lilla är bara 9 mån och äter mycket barnmatsburkar typ semper, nestle och hippo.

I våras när jag var nere och bokade boende så har jag tagit ett kort inne i en Consum på barnmatshyllan men tyvärr har kortet blivit ganska suddigt.

Är det någon som vet ifall butikerna är välsorterade och det finns liknande barnmatsburkar som hemma Sverige, typ lasagne, spagetti och köttfärssås. Eller äter spanska barn bara tapas kanske gapskrattt

Finns det motsvarande Sempers fruktgröt t.ex.?

Med vänlig hälsning
Stefan o Emma

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Barnmat finns! Och ofta liknande sortiment som hemma. Men annars är det ju enkelt att ordna barnmaten själv och då vet man ju vad barnen får i sig. Har rest med mitt barnbarn i Asien och Europa sedan han var tre månader och det har alltid gått bra att skaffa inhemsk mat vare sig det varit på restauranger, burkar eller hemgjort.
Carrefour är välutrustade världen över!
Lycka till!

Ett roligt påpekande Sempers burkar görs i Spanien , Murcia. Verkar vara lite mer salt i de Spanska barnmaten jämfört med "svensk".

Jag lärde mina barn att äta vanlig gröt från tidig ålder, dvs havregryn, rågflinge, mannagryn osv. Det var lätt att t ex ta med sig lite havregryn i en påse och laga gröten i mikro. Inte lika gott som kokt men duger väl...

Hej Stefan och Emma!

Om man vill vara säker på att få en lugn vistelse :):) så kan du ju
kolla i Skandinaviska affärerna. Norska Scandigo (Fuensanta 54) vid Gallerian
på La Loma 37-39 även en inne i G. El på Calle Eneas vid Torre Marina,
Svenska Matboden, ok - åt fel håll på den sista.
Klart dyrare förstås. Sen har ju många apotek också barnmat
på burk.

Ciao P :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Barnmat? Köp en mixerstav! Min son har alltid ätit samma mat som vi. Man kan plocka undan kött etc om man vill krydda mkt.

Nya trådar

Back
Toppen