Barkurser.se?

Diskussion i 'Malaga' startad av Langenbach, 29 april 2012.

  1. Langenbach

    Langenbach Ny medlem

    Blev medlem:
    10 februari 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej allihop!

    Innan min och flickvännens flytt till Malaga alt Marbella planerade vi att utbilda oss till bartenders, genom barkurser.se som har sin utbildning i Marbella.

    Är det någon som har erfarenhet från denna kurs så är vi tacksamma för åsikter och tankar om denna:)

    Även tankar och åsikter om makeupkurser.se samt djkurser.se, då det är samma företag som håller i alla tre kurser och jag antar att upplägget är liknande:)

    Ha det bra!!;:;;)

    //Langenbach
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag har inte kunskap om ovannämda skolan speciellt men är allmänt lite skeptisk när det gäller korta kurser som ska leda till yrkesskicklighet.
    Till exempel IBA = International Bartender Association kräver att man ska ha minst fyra veckors utbildning, vilket också är kort när man tänker på att svenska yrkesutbildningar i KY eller YH är på ett år eller mer.
    Samma sak när det gäller makeupkurser. Svensk utbildnig är 1-2 år.
    Risken finns att man kastar sina pengar i sjön, för dessa korta kurser är väl inte gratis de heller. Frågan är om man får jobb efter en sådan kurs?
    Hur som helst, lycka till!
     
  4. Langenbach

    Langenbach Ny medlem

    Blev medlem:
    10 februari 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för ditt svar!
    Tanken att vi ska gå kursen är mest vår nyfikenhet samt att få en inblick att vara bartender. Man blir certifierad internationell bartender, enligt hemsidan, samt att de kan hjälpa till om man vill stanna i landet. De hjälper till med lägenhet, då de äger lägenheter, samt med jobb till de bästa i kursen, som sagt enligt hemsidan.

    Det vi är mest oroliga för är att vi betalar ca 12000 var och sedan är kursen bara hälften av vad de säger enligt hemsidan (om det nu finns en kurs dvs).

    Hoppas du förstår hur jag tänker :)

    ännu en gång, tack!!!;:;;)
     

Dela sidan

Laddar...