Bankernas avgifter

Gyllis

Känd medlem

Attachments

• P1190687.jpg
    P1190687.jpg
    94,3 KB · Visningar: 5.628

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det borde rimligtvis innebära att den kostnad på €30 benämnd ”Comision trimestral de mantenimiento” som Sabadell drar från mitt konto varje kvartal försvinner. Ska bli intressant att följa.

Hej,

Har precis skaffat en lägenhet i Torrevieja och börjat med att försöka få struktur på allt som behövs - exempelvis bankkonto.
Är det någon mer som har CaixaBank? Betalar 24€ i kvartalet för ett transaktionskonto och ett bankkort, Visa (debetkort) och tycker det är lite väl mycket om jag jämför min svenska banks avgifter. Är det en ”ok” avgift?
Eller har ni någon annan bank att rekommendera - där personalen talar engelska - och gärna i närheten av Av. de las Habaneras.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej,

Är det någon mer som har CaixaBank? Betalar 24€ i kvartalet för ett transaktionskonto och ett bankkort, Visa (debetkort) och tycker det är lite väl mycket om jag jämför min svenska banks avgifter...
Vi har CaixaBank och har, tills nu, betalat €24/kvartal för konto och två Visa Electrón.
Jag har skickat en fråga till dem om förändrade avgifter. På deras hemsida står det nu annorlunda villkor för Living Solutions-kontot (som nog även ni har) och jag vill försäkra mig om att det stämmer.
/Helen

Vi har CaixaBank och har, tills nu, betalat €24/kvartal för konto och två Visa Electrón.
Jag har skickat en fråga till dem om förändrade avgifter. På deras hemsida står det nu annorlunda villkor för Living Solutions-kontot (som nog även ni har) och jag vill försäkra mig om att det stämmer.
/Helen
Tack!
Ja, vi har samma ”Living-Solution”... Intressant att se om de justerar avgiften framöver- skall hålla koll på det!

Hej jag har Bankia och har fått 9.45€ som rabatt för kontot och 2 debet kort så det kommer nog nästa år

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nu vet jag inte vilka behov ni har, men jag kan rekommendera Revolut för
betalningar utomlands eller i annan valuta än svenska kronor på nätet.

www.revolut.com
Man behöver ha en s.k. smartfåne ( Android e. d. ) för att hantera kontot.
Kanske mer korrekt kontona. Man kan ha pengar i flera valutor och var och en av
dem är ett konto. Jag har inte riktigt fått klart för mig om Revolut är egen
egen bank eller om det blir ett konto hos Lloyds bank för varje valuta man
väljer att ha.

Man får inga poäng, som med vissa svenska kreditkort utan årsavgift, men man
kan helt undvika avgifter.

Cajamar wafferentkonto , GRATIS! Konto och Visa kort som även är bankomatkort.
Att inte fler nappar på detta , det var banken själv som tycke jag betalade pengar helt i onödan.

Med tanke på alla autogiron man har kopplade till sitt konto så är det ju ett visst arbete med att byta till en annan bank. Och om nu de här regeländringarna verkligen innebär att alla ospecificerade serviceavgifter försvinner (och inte bara ersätts med något annat), så försvinner ju också anledningen till att byta.

Fråga din bank vad som gäller i just ert fall.
/Helen

Tack, och det hade jag givtvis gjort om jag haft någon. Ska nämligen välja bank nu (har precis köpt bostad) och var intresserad om någon visste vad avgifterna landade på hos olika banker bara för att öppna ett bankkonto

Tack, och det hade jag givtvis gjort om jag haft någon. Ska nämligen välja bank nu (har precis köpt bostad) och var intresserad om någon visste vad avgifterna landade på hos olika banker bara för att öppna ett bankkonto
Jag har själv aldrig hört talas om någon avgift för att öppna ett konto däremot är det vanligt med maintenance/service fee som banken debiterar kvartalsvis (åtminstone i vårt fall). Det finns också banker som, mot vissa prestationer, slopar avgifter.

Vad som kommer gälla nu är svårt att veta p.g.a. de nya regler som Gyllis startade den här tråden med.
Då jag fortfarande inte fått något svar från vår bank kommer jag kontakta dem på nytt.
/Helen

Vi är sedan många år kunder i Santander och var tidigare befriade från serviceavgifter eftersom vi köpt aktier i Santander. Har sett sedan något år tillbaka att vi nu blir debiterade en service fee, men inte brytt mig om det eftersom det är små belopp.

Vi har också konto hos Cajaltea, som ingår i Sparbankskedjan Grupo Cajamar. Där har vi blivit befriade från alla servicekostnader genom att köpa andelar/aktier i Sparbanken och att min spanska pension går från Seguro Social in på det kontot varje månad,

TommyD

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen