Bästa kackerlacksskyddet

Diskussion i 'Djur & Natur' startad av Emmisdemmis, 21 juli 2014.

  1. Linkan

    Linkan Aktiv medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    41
    ja det är ett jäkla dilemma,,, vi löste det genom att bjuda in en och visa att vi inte dräller smulor, lämnar mat framme etc utan har riktigt rent,,,, bad den sen att berätta det för släkten vilket fungerade,,, inga fler kom på besök :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Anca

    Anca Aktiv medlem

    Blev medlem:
    4 augusti 2013
    Inlägg:
    607
    Mottagna gillanden:
    142
    Ja det är ett av dom mest avancerade djuren vi har.
    Tänk att man till och med kan prata med dom thumb

    Nån som sett dom största ?
    "Den största arten kan bli nästan 12 cm lång och den minsta bara några få millimeter"
     
    Last edited: 7 mars 2015
  4. Minerva

    Minerva Medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2011
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    20
    Roligt tråd. Jag har bott i flera kackelacksländer, och aldrig sett mer en en någon gång då och då. Medan jag har läst nyligen i lokaltidningen (Kristianstadsbladet) att Kristianstads Bostäder har numera ett stort problem med kackelackor. I en av lägenhetarna hittades 114 stycken. Och de sprider sig mer och mer. Jag skämtar tyvärr inte.
     
  5. Anca

    Anca Aktiv medlem

    Blev medlem:
    4 augusti 2013
    Inlägg:
    607
    Mottagna gillanden:
    142
    Och du vet vad man säger.
    Det som inte syns finns inte :)

    Om jag inte minns fel läste jag att kackerlackan har funnits i minst 300 miljoner år och är ett av dom äldsta djuren vi har.

    Jag har inga problem med att slå ihjäl dom men om dom blir 12 cm så hajar man nog till lite.
    Tänk dig att vakna med några sådana i sängen
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Jag minns från min tid i New York att man hade kackerlacksfällor med gift ute på gatorna i området jag bodde i (Little Italy) för att dra ut insekterna ur husen, men jag läser att kackerlackorna med tiden lärt sig överlista gifterna.
    http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/kackerlackor-overlistar-fallor

    (Varning för småläskig bild)
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050

Dela sidan

Laddar...