Anses Raval fortfarande som ett dåligt område?

Diskussion i 'Barcelona' startad av simpan, 4 april 2016.

  1. simpan

    simpan Ny medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan

    Vi håller på och spanar på lägenheter i Barcelona, I bl.a. då Raval. Har hört att just Raval skall ha ett dåligt rykte om sig med mycket kriminalitet osv. Men har även hört att staden har försökt städa upp det området.

    Så det jag undrar är om någon vet hur det ser ut i dag. Skulle man våga bo där, eller löper man risken att bli rånad om man är ute själv på kvällen?

    graciass
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Jag har hälsat på vänner som har lgh i Raval. Det är ett område i förändring och det kan bara bli till det bättre. Inte upplevt det som läskigt. Det räcker med att vara gatusmart så funkar det nog. Generellt sett är kriminaliteten förmodligen ganska hög i Barca pga den stora tillströmningen av turister. Jag har dock inga siffror men morsan blev rånad för några år sedan.
     
  4. Ziggystardust

    Ziggystardust Ny medlem

    Blev medlem:
    24 mars 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har precis köpt lägenhet i Raval och det ser bättre ut än innan och är ett område som håller på att rustas upp.
    Bott där innan och aldrig stött på något, lite ruffigt, men mycket charm.
     

Dela sidan

Laddar...