Vad kul att det blivit ordentligt med fart här på forumet

Vi har reserverat i den sista fasen som inte är släppt ännu. Vi har bokat nummer 104A, övervåning inne i området mot poolerna. Vi har tre barn, 8 mån, snart 3 år och 12 år. Dels ville vi ha 104an samt att vi inte ville ha inflyttning alltför snart då lilla tjejan är så liten. Passar bättre när tjejerna är 2 och 4.
Det är nu över 1,5 mån sedan jag var nere och tog de sista bilderna som jag lagt ut. Då var det 50 reserverade av 72 stycken i fas 1 och 2. Med hjälp av denna tråd vet vi att nu är det åtminstone 2 till bokade (även ytterligare 3 stycken i fas3). 72% av de släppta lägenheterna bokade är ju riktigt riktigt bra.
Som jag vet med hjälp av vår mäklare och denna tråd så har svenska familjer/par bokat sex bottenvåningar och fyra övervåningar. Utöver detta så vet jag två andra mäklare som sålt minst en varsin lägenhet till svenskar. Kan tänka mig att det är åtminstone det dubbla som är svenskar. Blandningen verkar ju också suverän, både barnfamiljer och par.
Vi åker ner hela familjen den 1e september för att njuta av solen och titta till bygget. Kommer ta en mängd foton och lägga ut. Är det någon som vill att jag ska ta på något specifikt så är det bara att höra av sig så fixar jag det. Man är ju inte lite nyfiken på hur det fortskrider

Angående val och tillval så har vi inte engagerat oss i det då vi inte får vår förrän okt-dec 2014. Har hört lite tillval man kan göra. Intressant att få lite tips om vad andra har valt och vad man kan göra. Det ingår i standardutförande t.ex. golvvärme i badrummen, men man kan också få det i resten av lägenheten. Tror det kostar runt 20.000sek extra. Känns inte riktigt värt eller hur svalt blir det på vintern därnere?
Det enda tillval jag är säker på är en stor grill på taket, kostar 1000euro

Något som jag också funderar på är diskho och dusch på takterassen. Man kan välja jacuzzi alltså måste vatten dras upp. Kan man välja till en dusch däruppe?
Hälsningar
Stefan o Emma