Alicante - människornas stad

Diskussion i 'Länktips' startad av Oregistrerade, 9 juni 2008.

  1. Hej,
    jag är en tjej som var ett år som utbytesstudent i staden Alicante i sydöstra Spanien, vilket resulterade i en guide och hemsida, Alicante. Alicante är en lagom stor stad (ca. 320 000 invånare) med en strand i centrum, bra klimat (varmare än t.ex. Barcelona och Valencia om vintern och mindre regn än solkusten), inte alltför mycket turister och roliga sevärdheter. Ett stort plus för dem som inte kan spanska så bra är att spanskan man talar i Alicante är väldigt "ren", man besväras inte av katalanska som i Barcelona eller andalusiska som i Andalusien. Det man inte får missa i Alicante är just området kring hamnen, stranden, och såklart den gamla supermysiga stadskärnan - "el barrio".

    Mvh Nanna
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. villtillspanien

    villtillspanien Ny medlem

    Blev medlem:
    16 juni 2008
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, jag heter också Nanna. Jag är väldigt trött på Sverige just nu, och funderar allvarligt på att flytta till Spanien. Du kanske skulle vilja ge mig några tips om just Alicante, vet du om det finns bra med arbete där, är det säsongsrelaterat, finns det någon speciell utbildning som du tror är nödvändig för att ha större chanser att få ett arbete? Jag har läst spanska i 6 år, men har bara gymnasial utbildning.

    Mvh/
    Nanna
     

Dela sidan

Laddar...