Alicante flygplats nytt biljettsystem

Diskussion i 'Flyg' startad av Emmisdemmis, 29 oktober 2015.

  1. Emmisdemmis

    Emmisdemmis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2013
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    31
    Hej,
    Nu har man ändrat reglerna för parkering uppe på platån vid Departures. Innan kunde man stå där länge, nu verkar 15 minuter vara maxtid för parkeringen.
    När man åker in får man en biljett och den ska man sedan använda för att bommarna ska öppnas när man kör ut.
    Vad händer om man står 30 min?
    Betalar man där inne för att kunna komma ut?
    Någon som vet?
    Tack!
    Hälsning från Emma j:)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Dette systemet har vært der siden før sommeren.
    Det er ikke parkering på departures og det er derfor de har endret systemet. Det er meningen at man bare skal stoppe og slippe ut folk der oppe. All parkering skal skje i parkeringshuset på andre siden av veien. Så om du skal hente noen eller bli med noen inne på flyplassen parkerer du der. Det koster veldig lite og er ikke spesielt langt å gå (plan 4 anbefales).

    Og ja, om du står lenger på departures enn gratis-tiden må du betale. Har også hørt at politiet jevnlig har hatt aksjoner der oppe og fått biler fjernet. Tidligere har max-tiden vært 5 og 10 minutter der oppe, men det var det få som respekterte, slik at det ble mye dobbeltparkering og problemer for de som virkelig brukte denne plassen slik det er meningen at den skal brukes... til å slippe ut de som skal reise.
     
  4. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Polisen bogserar inte bort bilar längre, du fàr heller inte böte om du parkerar där. Men om du stàr där längre än 15 minuter blir parkeringsavgiften mycket dyrare än vad du skulle betala i den riktiga parkeringen.
     
  5. Emmisdemmis

    Emmisdemmis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2013
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    31
    Hej Nalle,
    Men var betalar man då?
    Där man kör ut är ju bara en liten låda, visserligen med en röst i.
    Jag vill inte stå i parkeringshus och betalar hellre mer för att stå där uppe. Ofta behöver man inte stå mer än tio min, men om någon kommer och hämtar kan är det smidigare att stå där uppe.
    Hur löser man ut sig?
    Tack,
    Hälsar Emma
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    När vi bra nere i Juli var allt på plats och uppstarten i full gång. Jag tror det var typ 20 juli dom började ta betalt. Innan det var det vara att köra.
    Du får en biljett när du kör in på parkeringen och använder samma biljett i den lilla lådan när du ska ut. Har du stått så länge att det börjat kosta så betalar du med ditt kort.
     
  8. Emmisdemmis

    Emmisdemmis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2013
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    31
    Hej igen,
    Betalar man då med kortet i samma apparat som den man stoppar in biljetten i ? Såg ingen sådan funktion på den lilla lådan?
    Hälsar Emmagraciass
     
  9. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Dom turerna jag hade till flygplatsen så hade som problem med systemet så då var det gratis men enligt en av killarna som arbetade där så skulle man stoppa in biljetten i låda för att öppna bommen när man ska ut, i samma låda betalar man även med kort.

    Edit: biljetter man får när man åker in på parkeringen menar jag då.
     
    Last edited: 31 oktober 2015
  10. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Där finns en betalstation ungf i mitten pà terminalen. Om du har varit dÄr mindre än 15 minuter behöver du bara trycka in kortet i stationen vid utfarten. om du har varit därmer än 15 miniter antar jag att du först màste gà till den betalstationen i mitten.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Dagotto

    Dagotto Ny medlem

    Blev medlem:
    16 juni 2014
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0
    Det stämmer att betalapparaten finns ca 50 met bakom utfarten i innerfilen,jag stod i ca 30 min fick betala 3,20 € tror jag inga jätte belopp alltså.ett tips som jag fick erfara vad att kolla i betalapparaten före du kör fram till utfarten.
     

Dela sidan

Laddar...