AKTAS på spanska?

Peztis

Aktiv medlem
Det finns ju sådana där etiketter man sätter på kartongerna som det står AKTAS GKLAS på. Har totat ihop en själv och tänkte roa mig med att göra en på spanska också.
Aktas.png

Och vad heter det då?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
I flygsammanhang använder man det engelska ordet "fragile". Som i spansk version skulle bli: frágil.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
OBS! cUIdado inte cIUdado.
rocio

Upps... Klantigt med stavningen. Får rätta till innan de skrivs ut.

Jag tänkte nog på franska vad gäller accentueringen. Om man skriver med versaler så måste man inte ha dem, om jag minns rätt. Och sedan när jag kollade på AKTAS-etiketter så dök det upp utan.

Man ska inte lita på allt man ser och läser...

Men tack för att du rättade mig!

Jag tänkte nog på franska vad gäller accentueringen. Om man skriver med versaler så måste man inte ha dem, om jag minns rätt. Och sedan när jag kollade på AKTAS-etiketter så dök det upp utan.

Pà Spanska ska alla bokstäver som skrivs med accent ha det, oavsett om det är stora eller smà bokstäver.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen