Öppna vårdcentral/klinik Costa del Sol

Diskussion i 'Starta och driva företag i Spanien' startad av nordiskadoctor, 29 maj 2011.

  1. nordiskadoctor

    nordiskadoctor Ny medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Vi är ju en familj som funderat på att flytta till Costa del Sol och öppna en egen skandinavisk klinik/vårdcentral i Malaga. Jag är läkare med erfarenhet om båda den spanska och den svenska vårdsystemet. Men frågan är om det finns intresse/behov i det område.
    Jag saknar dessutom kontakter i område för att kunna etablera mig där. Kan någon hjälpa mig med sådana kontakter?? Säkert att det finns stor intresse enl vad jag har sett på internet.
    Tack på förhand till Er alla!thumb
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. PeterLarsson

    PeterLarsson Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    9
    Välkommen! Det gör ni helt rätt i . Tror att det skulle tas emot väl härnere.
    Just i Malaga så är det väl inte flest nordbor för det bästa vore nog att ligga i Fuengirola med omnejd om ni ska vara på solkusten, annars så är mitt tips Torrevieja! Finns fler nordbor där än det är spanjorer ;)
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Peter..
    Nää fler nordbor än spanjorer...men den utländska befolkningen är större
    dvs ca 53% av över 100.000 invånare. Men - det är dom som är skrivna här.
    I verkligheten så är det mångdubbelt av "alla". Skrivna nordbor är nog ca 6-8000
    och då räknar jag med svenska/norska/danska/finländska.
    Men som sagt, mångdubbelt mer kommer hit för semester eller bor halvårsvis.

    Till Nordiskadoctor!!
    Välkommen till Spanienforum om ingen sagt det förut. spainsmile

    På Costa del Sol har ju inte jag så mycket kunskap annat än det man läser.
    Föreslår att du kontaktar Johanna Forsell som är invald i kommunen där nere.
    Hon har väl alla kunskaper om din fråga efter så många år på kusten
    Sydkusten.es - Fuengirola - Svensk toppkandidat till kommunvalet
    Hon har en hemsida som står i länken annars så har hon nog kvar sitt
    nick på forumetr "Dagsdotter" och du kan skriva privat gm det under
    kontrollpanelen längst upp.

    Torrevieja har ju en stor nordisk befolkning och här finns lite av svensktalande
    läkarhjälp. Men -det har startats en i Skand. centret som heter
    Scandicare
    http://www.scandicare.es/
    Hur det går, vet icke..kanske saknas det läkare här?

    Suerte och saludos/ P :sol:
     
  5. nordiskadoctor

    nordiskadoctor Ny medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack så jätte mycket för Er hjälp, jag har nu också startat en fri websida för online sjukvårdsrådgivning, titta gärna på www.nordiskadoctors.es. Allt kritik är välkommen samma som förslag.
    Muchas gracias y nos vemos.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. nordiskadoctor

    nordiskadoctor Ny medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla igen!
    Jag befinner nu mig på Costa del Sol i Marbella mest för semester men också för marknadsföring. Har nu etablerar en bra kontakt med Colegio de Medicos i Malaga med möjligheter att öpnna egen på den fina Colegio de Medicos!. Provtagning och röntgen undersökningar kommer att göras på Clinica Quiron (en prestige privat sjukhus i Malaga).
    Mina kära vänner, vad tycker Ni om iden? Vet själv att det inte är Fuengirola men lokaler och möjligheter till undersökningar är bättre där.
    Tack för Er svar!;)
    www.nordiskadoctors.es
     

Dela sidan

Laddar...