Öppna pooler vintertid?

Åsa66

Medlem
Vi tänker åka ner till vår lägenhet i Torre vecka 43 (i mitten/slutet av oktober) och undrar om någon vet hur de gemensamma poolerna i bostadsområdena normalt håller öppet? Någon gång per år måste de väl tömma ut allt vatten och stänga dem för underhåll, tex rengöra, limma tillbaka kakelplattor som lossnat och liknande. Gissar att det i så fall sker vintertid, och att det säkert är lite olika i de olika föreningarna/områdena, men det vore bra att veta ungefär vad man kan förvänta sig. Första veckan i mars vet jag att våran var öppen i alla fall. :confused:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Sådan underhåll som du pratar om behöver inte göras årligen, i vanliga fall. Man har vatten i poolen året om för att förebygga skadorna, lossnande kakelplattor osv. Att tömma poolen årligen skulle kosta väldigt mycket, för vattnet är dyrt och det går ett antal liter i dem... I stället gör man "underhåll" genom att rensa, tillföra medel mot alger och annat.

Jag har noterat, att vissa pooler i Nerja dock är stängda/tömda under "vintern".
Jag instämmer i van Rinconada skriver hör ovan, och tror även jag att det är en fördel om vattnet får vara kvar i poolen!

Till sist....vilken temperatur får man i badvattnet? De flesta pooler värms ju endast av sol o luft, vilket innebär att temperaturen är låg i vattnet under vintersäsong.
Inga 20 C grader där inte!

I vår Urb. töms poolen endast vid ev. reparation, annars vart 4:e år. Det finns ingen anledning att tömma en pool bara för tömningens skull. Det är alltför dyrt som R. Säger. Att byta mosaik vid småskador kan man göra även när poolen är vattenfylld.
Vattentemp. i en icke uppvärmd pool brukar vara mellan +10C och +12C vintertid i vår pool iaf. Brrrr....
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
I vår Urb. töms poolen endast vid ev. reparation, annars vart 4:e år. Det finns ingen anledning att tömma en pool bara för tömningens skull. Det är alltför dyrt som R. Säger. Att byta mosaik vid småskador kan man göra även när poolen är vattenfylld.
Vattentemp. i en icke uppvärmd pool brukar vara mellan +10C och +12C vintertid i vår pool iaf. Brrrr....
rocio

Så man kan sätta tillbaka lite mosaik fasten det är vatten in poolen :):)vet du någon bra firma i Torre? Tack på förhand graciass

Så man kan sätta tillbaka lite mosaik fasten det är vatten in poolen :):)vet du någon bra firma i Torre? Tack på förhand graciass

Nej, tyvärr inte och nu "bor" vi inte längre i Spanien :(. Men jag vet att det går att ersätta mosaikbitar under vatten. Det är säkert någon annan här som vet :).
rocio

Nya trådar

Back
Toppen