Åsnehem i Nerja

Status
Stängd för vidare inlägg.

frida

Medlem
hej ! jag vill berätta om en fantastisk bra sak att besöka om man är i närheten av nerja i spanien. Det heter The donkey sanctuary och är ett sorts pensionshem för åsnor som har haft ett svårt och många gånger tufft liv ,vilket väldigt mång aåsnor har haft det i Spanien och har fortfarande trots nya hårdare lagar om bättre krav på djurägare och djurhållningen i spanien. dock efterföljs de kraven nog inte av alla... på åsnehemmet får de njuta av den sista tiden de har kvar och får också hjälp med veterinärvård och annat som de är i behov av. hemmet drivs helt ideellt och får inga pengar från staten så de är avhängande av bidrag från snälla djurälskande människor.

De har också fått in en del hundar som de sen försöker hitta adoptionshem åt. ett par underbara volontärerer arbetar hårt för att djuren ska ha det så bar som möjligt . Det är bara att åka dit det är gratis att gå in och de har öppet för besök alla dagar i veckan, tror jag ,mellen 10-14 på lördagar. de har en egen hemsida och där finns vägbeskrivning om man har lust att åka dit och det är väl värt ett besök. För mig som var där första gången för en vecka sen, efter att ha hört talats om det av vänner som varit där, så var det verkligen värt att se och jag hoppas på att komma dit fler gånger .

Attachments

• donk.jpg
    donk.jpg
    62,4 KB · Visningar: 275

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen