Åsnehem i Nerja

Diskussion i 'Spanien' startad av frida, 17 februari 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. frida

    frida Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    0
    hej ! jag vill berätta om en fantastisk bra sak att besöka om man är i närheten av nerja i spanien. Det heter The donkey sanctuary och är ett sorts pensionshem för åsnor som har haft ett svårt och många gånger tufft liv ,vilket väldigt mång aåsnor har haft det i Spanien och har fortfarande trots nya hårdare lagar om bättre krav på djurägare och djurhållningen i spanien. dock efterföljs de kraven nog inte av alla... på åsnehemmet får de njuta av den sista tiden de har kvar och får också hjälp med veterinärvård och annat som de är i behov av. hemmet drivs helt ideellt och får inga pengar från staten så de är avhängande av bidrag från snälla djurälskande människor.

    De har också fått in en del hundar som de sen försöker hitta adoptionshem åt. ett par underbara volontärerer arbetar hårt för att djuren ska ha det så bar som möjligt . Det är bara att åka dit det är gratis att gå in och de har öppet för besök alla dagar i veckan, tror jag ,mellen 10-14 på lördagar. de har en egen hemsida och där finns vägbeskrivning om man har lust att åka dit och det är väl värt ett besök. För mig som var där första gången för en vecka sen, efter att ha hört talats om det av vänner som varit där, så var det verkligen värt att se och jag hoppas på att komma dit fler gånger .
     

    Bifogade filer:

    • donk.jpg
      donk.jpg
      Filstorlek:
      62,4 KB
      Visningar:
      220
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...