Årets första Romería

Diskussion i 'Teneriffa' startad av SolenLyser, 15 januari 2018.

  1. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Nu är årets första Romería på Teneriffa är avverkad. Den inträffar på en söndag, den som är närmast den 17 januari.
    Helgonet San Antonio Abad är djurens beskyddare. Vi passade på att få vår äldsta vovve Linus välsignad.

     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Canopus

    Canopus Aktiv medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2014
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    218
    Fin hund. Påminde mig om en borderterrier jag kände en gång i tiden.
     
  4. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Tack! Båda våra hundar är sådana som vi tagit hand om, inga rashundar. Linus är 14 år, Urax 11 år. Urax är redan välsignad. Han är en lyckad korsning tror jag, medan min fru menar att det är en lapsk vallhund. Hur skulle en sådan hamna på Teneriffa? Vi räddade honom mitt på huvudgatan och då vägde han bara två kilo. Bilden kan förstoras.

    Urax.jpg
     
  5. Canopus

    Canopus Aktiv medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2014
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    218
    Nu var det inte så många sekunder man såg av Linus, men jag förstod att det inte var en renrasig border. Bland annat var vinkeln på pannan för hög, pälsen väldigt tät samt både kropp och svans en aning stora. Men Linus ser ut som en ovanligt lyckad gatukorsning.

    Urax var inte helt fel han heller. Jag antar att han är en sentida ättling till hunden Urax i boken ”Barna Hedenhös åker bananbåt till Kanarieöarna” (1953). Det skulle kunna förklara ursprunget.
     
    SolenLyser gillar detta.

Dela sidan

Laddar...