Är kommunikationerna så dåliga?

Nellie

Ny medlem
Är det mycket dåligare förbindelser mellan städer i Spanien än i svenska? Det verkar så...var inne på busshemsidan...vad heter tågbolaget? (Costa blanca)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tågförbindelserna är väl i världsklass tror jag....

Renfe heter tågbolaget. Tåg till Torre och Orihuela
finns inte. Ja från Alicante alltså.

Lokala bussnätet är väl i...klass :D

Ciao P :sol:

Jag har åkt en del buss mellan storstäderna. Billigt och bekvämt. Bussarna är moderna, med AC. Bra förbindelser (dit som jag har velat). Kan inte klaga.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag tänkte bara på om det går att åka buss mellan Los Alcazares och Orihuela costa i nödfall om bilen skulle gå sönder eller nåt annat oförutsatt...det är inte så lätt att få bostad i Orihuela Costa/Punta Prima/Villamartin...

Jag tänkte bara på om det går att åka buss mellan Los Alcazares och Orihuela costa i nödfall om bilen skulle gå sönder eller nåt annat oförutsatt...det är inte så lätt att få bostad i Orihuela Costa/Punta Prima/Villamartin...

Det borde finnas mängder av bostäder att hyra nära skolan - eller relativt nära i varje fall. Själv känner jag till minst två lägenheter för uthyrning inom 5 min bilväg från skolan - och då letar jag inte efter uthyrningslägenheter alls :)
Det är inte alltid folk sätter ut annonser men det finns en hel del mäklare som kan hjälpa till att hitta något passande. Allt går så mycket lättare når man är på plats så du kanske kan hyra något för en månad eller så medan du letar? Själv skulle jag nog inte hyra och skriva kontrakt för en längre period före jag har sett bostaden med egna ögon. Det kan skilja så mycket på beskrivning och verklighet..:cool:

Det är det att vi har två hundar. Så det är nog det som gör det. Men det ordnar sig säkert till slut. Vi ska åka ner och titta om två veckor :):)

Hoppas det löser sig!
Rent generellt verkar inte hundar vara något problem i Spanien när det gäller långtidskontrakt så det går nog bra :)
Ett helt annat problem är att lägenheterna ofta är så små att det kan vara svårt att få plats med allt som behövs för en vanlig svensk familj - men det är förstås något helt annat!

Det finns dock de som inte vill ha hundar i sin lägenhet. Det kan vara pga allergi eller liknande. Men spanjorerna själva har ju hundar så det borde inte vara problem.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen