Är det Ryanair från Gbg som gäller..?

Diskussion i 'Flyg' startad av brittis, 15 december 2013.

  1. brittis

    brittis Ny medlem

    Blev medlem:
    13 december 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!
    Jag planerar att åka till Fuengirola en vecka som en första "rekresa" i mitten av mars och jag undrar om Ryanair från Gbg är billigast även om jag bor i Skåne(östra)? Kanske en dum fråga men är det till Malaga jag flyger? Vad jag har förstått så är det lätt att ta sig till Fuengirola med tåg från flygplatsen?

    MVH/ Brittis
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Titta gärna på Norwegian och SAS och Air Berlin med avresa från Köpenhamn, de kan ha bra priser. Och jag tror även de flyger från Göteborg. Vad gäller malmö vet jag inte. Ryan Air flyger också till Malaga, men jag vet inte varifrån. Att ta sig till Fuengirola från flygplatsen i Malaga är enkelt. Bara att gå ut från ankomsthallen och ta ett tåg som går flera gånger i timmen. Biljett köps i en automat vid tåget.
    Lycka till!juldans
     
  4. torlil

    torlil Ny medlem

    Blev medlem:
    13 april 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Ryanair börjar inte flyga från Malmö till Malaga förrän 30 mars.

    Det går att få tag på billiga biljetter från Kastrup. Om du är från östra Skåne borde det vara både billigare och bekvämare att flyga från Kastrup. Tåget stannar ju på flygplatsen.:sol:

    Vi brukar kolla priser på www.momondo.se
    Billigast brukar vara att flyga torsdagar (gäller båda hållen).
    Billigast flygbolag brukar Vueling vara.
    Det verkar inte skilja mycket i pris på 2 enkelbiljetter jämfört med tur-och-retur så jag rekommenderar att söka på enkelbiljetter.

    Jag och frugan flyger ner 6 januari och stannar till juni. Vi har skaffat lägenhet i Benalmadena (ligger mellan Malaga och Fuengirola) där vi tänker tillbringa vinterhalvåret fortsättningsvis.

    Lycka till! thumb
     
  5. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10

    Är det inte så att Vueling alltid mellanlandar i Barcelona?

    Pricerunner är också ett bra ställe att kika på när man skall kolla efter bra pris och olika avgångar.
    En fördel att söka enkelbiljet som torlil säger är att det kan ex.vis vara Ryanair som är billigast åt ena hållet och Norwegian på den andra sträckan och därmed ett billigare pris totalt. Där kan du enkelt byta mellan flygplatserna och se vilket som känns minst i plånboken :)

    Lycka till med sökandet!

    julgran
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Kan man undvika skollov och andra storhelger kan man säkert hitta bra priser hos den och ena och den andra. Jag brukar titta på www.flygresor.se för de har en tjänst att bevaka billiga flyg.
     
  8. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Prisbevakningensfunktionen är ju jättebra! Gjorde iofs en sökning via flygresor.se och pricerunner.se på en resa 28/2 från Gbg till Alicante och då var det skillnad på priserna. Denna resa via Pricerunner kostar 542:- och via Flygresor 580:-, inga stora skillnader men det kanske blir det om man tittar på en ToR för flera personer.
    Man kanske skall köra en mix och utnyttja bevakningsfunktionen via flygresor.se och göra en sista priskoll med pricerunner.se :)

    julgran
     
  9. pozuela

    pozuela Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag tittar oftast på Skyscanner och hittills har inte jämfört priserna på de olika söksajterna. Det ska jag göra i fortsättningen. Tack för tipset.
     
  10. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Vi tittar ofta även på flygbolagens egna hemsidor och ibland är de billigast. Men det varierar. Och som sagts tidigare så kan det vara lönsamt att välja enkelresor och med olika bolag. Ankomst och avresetider är viktiga för oss och där kan man spara pengar om man kan ta tåg/buss i stället för taxi och även om man inte betalar extra för bagaget om man har mer än handbagage.
    Även resebyrån Ticket jan ha konkurenskraftiga priser.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Bengt 53

    Bengt 53 Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Flyg

    Vi bor i Uddevalla och åker med Ryan från Rygge Moss Norge. Dom har lägre priser än från Gbg. Vi åker ner den 25/2, och betalar 196/pers enkel resa.
    Under januari åker man för 151 dit och 151 hem. Men det beror ju förstås hur långt från Moss man bor..
    http://spanienforum.se/images/smilies/flyger.gif
     
  13. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Det verkar inte som Ticket har med Ryanair i sin urvalslista över flygbolag? think
     
  14. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Jag har sent omsider funnit Rygge jag med!
    Har "bara" 22 mil ditthumb. Halva sträckan i Sverige = 1h och den andra i Norge = 1,5h!
    Kan de inte ta en ppm av sin oljereserv och bygga RIKTIGA vägar i Norgegapskrattt

    Och faktiskt så brukar det även vara bästa tider och priser från Moss-Rygge till Malaga, jämför med andra Svenska lågpris flyg!

    Vi får hoppas att Norwegian passar på att expandera i Sverige nu när RyanAir har fullt upp med annat!;:;;)
     
  15. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Det finns ju ofta många flyg/bolag att välja på till Alicante. Och de flesta erbjuder bra priser om man inte just åker vid skolloven. Bokar man i hyfsat god tid eller starx innan man skall åka går det många gånger ganska lätt att hitta bra priser. Men det är givetvis beroende på var i landet man bor och vilken närhet och bekvämlighet till flygplatsen och avgångstider man önskar, komfort ombord osv. Och visst kommer Norwegian att expandera i Sverige.
     
  16. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hur tar man sig smidigast till Moss-Rugge från Götlaborg? Ingen bil. Måste åka buss/tåg?
     
  17. uora

    uora Medlem

    Blev medlem:
    5 september 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    6
    Tåg till Rygge station och så shuttlebuss till flygplatsen verkar vara det smidigaste. Annars buss till Mosseporten (den vanliga Oslo-bussen ) och taxi därifrån. Verkar lite konstigt att Oslo-bussen inte stannar vid flygplatsen måste jag säga - men det står så på hemsidan - eller buss till någon stad som har direktbuss till flygplatsen. Halden verkar ha det.
    http://www.ryg.no/
     
  18. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Buss/tåg kostar nog mer än 1000:- tor. Börjar luta åt flygbussen från gbg central till landvetter :)
     
  19. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Låter klokt. Tid och komfort är värt mycket i sammanhang med flyg. Men får man enkelt till det så....
     
  20. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag misstänkte det att det skulle bli ganska bökigt och kosta mer än vad det skulle smaka.
    Får nog bli Landvetter i fortsättningen också. Tack för tipsen!
     

Dela sidan

Laddar...