Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Rättelse av SR ekot : Norwegians styrelse vill omvandla skulder i bolaget för att kunna ta del av norska statens stödpaket.
Jag fick tillbaka mina sista cash points så sent som idag, så jag känner mig inte lurad. Om de sedan går att utnyttja är en annan fråga, men det visar sig. Det är svårt att få några garantier, speciellt när det gäller framtiden.
Ett bra erbjudande American Express SAS EurobonusFå 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kika in erbjudandet på Americanexpress.se. PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Inte lurigt med 20%. Bara bra. har nu en massa points Går de i konkurs får du inga pengar tillbaka och ingen nytta av cashpoint. Kursar de inte har du fått 20% extra att resa för. Längtar inte för tillfället ned till Spanien, vi har det sååå bra i Sverige men till hösten hoppas jag flygen går igen
hur lång tid tog det ungefär att få tillbaka pengarna/ cash Points,,, är nog drygt 3 veckor sedan jag fick ett ärendenr, men sen hände inget mer,,,
Om man har betalat med kreditkort och accepterar växlingen till Cash Points så förlorar man möjligheten att göra en reklamation enligt konsumentkreditlagen om Norwegian går i konkurs. Har man betalat med kreditkort är det vanligtvis bäst att avvakta att flygningen blir inställd och få pengarna tillbaka, skulle istället Norwegian gå i konkurs så kan man begära en reklamation på köpet hos sin bank.
Ving påstår att de satt in pengar på mitt konto den 17/3 Syns inte på mitt konto idag. Tror att de medvetet ljuger.
Norwegian är nere för räkning. Ny riktkurs 0 kronor, enl ett mäklarhus. En katastrof för oss Spanienvänner med implikationer i förlängningen av sjunkande fastighetspriser och dyrare flygresor. https://www.dn.no/luftfart/norwegia...nalytikere-dumper-norwegian-aksjen/2-1-791343
Var inte Norwegian illa ute redan innan corona? Tycker att jag har läst konkurs-rubriker i flera år...
Om de nuvarande ägarna inte är intresserade av eller har tillräckligt med resurser för att rädda Norwegian, skulle jag inte vara förvånad om det slutar med att Norge som en tillfällig lösning förstatligar företaget. Jag har inte kunnat se hur många av de 11.000 anställda som arbetar i Norge, men eftersom det troligtvis handlar om en stor merpart av dessa är förmodligen en konkurs svår att acceptera. Den norska staten har ju sedan 2018 inte längre någon ägarandel i SAS så det kan ju inte uppstå någon direkt jävsituation.
Tror som Canopus att att sista ordet inte är sagt i den här saken. Norska staten ägde tidigare 3/10 av SAS vilket man sålt och jag tror att flera av de norska politikernas hjärta nu klappar för Norwegian. Sedan är Norwegians inrikesrutter mycket viktiga i den norska kommunikationsapparaten och skulle den delen stängas så får det stora konsekvenser..... SAS, kan man inte längre kräva något utav. TommyD
4 bolag i norden för kabinpersonal och piloter. Flygbolaget ej i KK , så nu har man flygplan och nästan ingen personal.
Norwegians koncernchef Jacob Schram skriver i ett pressmeddelande: "I likhet med våra konkurrenter, har vi bett om statligt stöd i både Sverige och Danmark. Den första formella ansökan till svenska myndigheter skickades för en månad sedan men det har fortfarande inte kommit några konkreta förslag på likviditetsåtgärder. Vi har inte tid att vänta eftersom bolaget befinner sig i akut kris. Våra piloter och vår kabinpersonal är kärnan i vår verksamhet och har gjort ett helt fantastiskt jobb. Det har varit ett mycket tungt beslut och jag beklagar djupt de konsekvenser detta får för de som berörs." De dotterbolag som ansöker om konkurs och avtalen med crewtjänster som har sagts upp påverkar totalt 1571 piloter och 3134 kabinanställda i Sverige, Danmark, Finland, Spanien, Storbritannien och USA. Cirka 700 piloter och 1300 kabinanställda med bas i Norge, Frankrike och Italien berörs inte. På frågan "Vad betyder det här för personer som köpt biljetter till flygningar i sommar eller längre fram?" svarar advokat Ro Ransnäs, som är föreslagen till konkursförvaltare "Ingenting. Det här är ett personaluthyrningsföretag. Det handlar nu om uppsägningar och lönegarantier.". /Helen
Norwegian har idag kommit överens med sina långivare där obligationsägarna går med på att konvertera en stor del av sina fordringar till nyutgivna aktier. I morgon ska det hållas en extra bolagsstämma där beslut ska tas om åtgärderna accepteras av de nuvarande aktieägarna, som med denna lösning får se sin aktieandel kraftigt minska. Om så sker och Norwegian sedan också kan komma överens med de över tjugo leasingföretag som äger en stor del av flygplanen så att en stor del av deras fordringar också byts ut mot aktier, finns det med denna skuldsanering möjlighet att få del av de lånegarantier som norska staten har erbjudit. Med dagens överenskommelse lever fortsatt hoppet om att kanske även i framtiden kunna flyga med Norwegian. Åtminstone jag håller tummarna. https://e24.no/boers-og-finans/i/LA...-har-kommet-til-enighet-med-obligasjonseierne
Den som lever får se , men det finns uppgifter om att det kan ta till 21 innan trafiken är i luften , och till 22 innan ett bantat flygbolag med lönsamma linjer fungerar. 4-500 av världens 800 flygbolag är påväg mot KK i sommar.
Som många av er antagligen redan har noterat så sade aktieägarna ja till Norwegians krisplan idag på den extra bolagsstämman. Den akuta risken för konkurs är avvärjd då företaget nu kan ansöka om att att få ta del av Norges lånegarantier. /Helen