Ta med katterna

mimus48

Ny medlem
Finns det någon som har erfarenhet av att flytta ner dit och ta med katterna. De är två stycken och 7 år gamla båda. Allt det här med veterinär, djurpass, vaccinering osv. har jag koll på, men är det svårt att anpassa katterna där och hur ställer sig folk till att någon har husdjur? Här bor vi på landet och de går ute som de vill, med kattlucka. Där nere ska vi försöka hitta ett hus någorlunda på landet. kanske inte helt ute på vischan precis, men dock i ett område med litet natur och inte så mycket trafik, förhoppningsvis.
Ska man stänga dem inne till att börja med, med tillgång till kattlåda och sedan släppa dem när de vant sig? hoppas någon har gjort detta och kan svara. Mvh mimus48

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Har haft bàde katt och hund här nere. Vàr äldsta katt är nu 19 àr gammal och flyttat runt en del. Har aldrig varit nàgot problem. Har alltid haft kattlucka eller öppet fönster och vid varje flytt har hon vant sig efter nàgra dagar.

Eftersom det är Svenska katter sà är väl klimatiseringen det värsta, men se till att dom har mycket vatten sà funkar det nog ocksà

Jag tror inte att det är någon skillnad ifall man flyttar inom Sverige, eller till Spanien med sina djur då de behärskar språket.
Ang. vuxna katter så har jag gjort så att jag hållt dem inne två veckor i det nya stället och sedan endast korta utsläpp med övervakning.
Med katter är det så att den nära omgivningen är allra viktigast, känner de till sitt område, är de trygga också. Jag skulle vara mer orolig för trafik faran för deras del, mer än att människor skulle vara dumma mot dem...

Nya trådar

Back
Toppen