Stöldsäkra takboxen

Peztis

Aktiv medlem
Med små steg närmar vi oss vår avfärd i en rasande fart!

Vi har precis beställt en Thule Motion 800 som vi ska ha på biltaket under vår resa ned i augusti. Vi kommer ju inte att sträckköra Stockholm-Fuengirola utan semestra oss ned med många stopp och utflykter.

I takboxen kommer vi att lägga kläder och liknande så det är ju inte värdesaker annat än för oss. Och sedan är ju takboxen i sig värd en del pengar, så klart.

Det tar bara någon sekund för den som vill att bryta sig in i både bil och takbox men man kan ju försvåra för de som har svår med det där "mitt och ditt". Så hur gör man bilen och takboxen icke attraktiv för klåfingriga människor? Vi kan ju inte tömma bilen hela tiden...

Jag är inne på att köpa en plastbeklädd stålvajer som man slår runt midjan på takboxen och runt bilens relingar. Kanske inte lämpligt när man kör men det borde ju vara en smal sak att sätta dit när man lämnar bilen för en utflykt på någon timme eller två.

Mannen min är inne på att sätta larm i bilen.

Tips, tankar och idéer?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ingen som haft tips...

Vi har i alla fall köpt ett http://www.jula.se/vajerlas-620066"]stort vajerlås[/URL] som vi tänkte att det kan vi sno runt takbox och bilens rails när vi går ifrån, då är det inte bara att knäcka upp och tömma utan det blir lite bökigare. OK, vill man ta sig in i boxen så gör man ju det men liiite bökigare borde det bli.

Nya trådar

Back
Toppen