Segt internet

Louis

Aktiv medlem
Hej,har fast internet ADSL via vodafone och det har alltid fungerat bra ,även att se svensk TV via svt play ,4 play.
Har nu en gäst i min lägenhet som kom idag och han klagar på att internet går segt, jag har sagt att jag tror det kan delvis bero på att många är ute på nätet en
lördagkväll.

Upplever ni att det går långsammare på helgen,dock kan man generellt inte jämföra internet i Spanien och Sverige tycker jag med avseende på hastighet.
Hade tidigare mobilt internet men det var mkt buffrande

Vad har ni för synpunkter??

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har också märkt att det går betydligt långsammare att tanka ner stora filer på helgerna. Förmodligen är det många som passar på att tanka hem lite film och sånt till helgen.

Generellt är det definitivt högst belastning på Internet på helgerna.
Folk sitter hemma och fildelar... Toppbelastningen brukar vara söndagkvällar.
Förr, (för över 10 år sen), var största belastningen på vardagar under kontrostid men så har det inte varit på länge.
Om det är någon tid som Internetleverantörenrna når kapacitetstaket så är det på helgerna. Kritiska punkten är oftast kopplingen mellan den lokala internetleverantören och olika internationella stamnät.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det har ju heller inte underlättat att många utlänningar (vi t.ex.) tittar på TV via internetboxar i stället för parabol. Har just nu ett helsike med den brittiska fotbollen (söndagseftermiddag) trots skaplig hastighet, men den är känslig för variationer i kvaliten.

Göran

Nya trådar

Back
Toppen