Samfällighet / Communidad

K2A

Ny medlem
Hej är ny på forumet och skulle vilja ställa några frågor.

1 Kan e samfällighet / Communidad gå i konkurs ? om så är fallet vad händer med huset som ingår i sammfälligheten.

2 Om jag skaffar ett NIE nummer som är giltigt i 3 månader för husköp och jag ej köper hus under tiden fast jag har ett NIE nummer måste jag deklarera i Spanien ?

tacksam för svar och ett kanon bra forum som man lär sig mycket på :)

/Janne

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Huset kommer alltid at vara ditt. (plus din del av allmänna omràden som tillkommer)
Om x antal ägare inte betalar, sà fàr ni andra ägare bestämma budgeten pà àrsmötet och besluta vad ni kan ha ràd med. Under tiden fàr ni stämma de som inte betalar sà att de antingen fàr lämna över lght till föreningen som dà kan sälja den för att täcka skulder.

Skulle det ta sà pass làng tid att en konkursförvaltare tar över. kommer samma sak hända.

Men allt tar lång tid , under de snart fem åren jag varit här så har våra stämningar mot byggare och ej betalande inte kommit till skott.

Men allt tar lång tid , under de snart fem åren jag varit här så har våra stämningar mot byggare och ej betalande inte kommit till skott.

Ja det tar en förfärlig tid. Domstolsväsendet hänger inte med.
Jag har skrivit om en väninna som köpte 2008 mitt i Torre,
fortfarande - det är snart 2015- har dom inte el och vatten och
kan bo där. Byggarna gick i konkurs...Banken verkar ha sovit
också under denna tid. 6 lgheter av 12 hade dom ju kunnat sälja....
Få se men gatan utanför är fixad nu så kanske, kanske...
Dom 6 som köpt har fått skjuta till ytterligare pengar två ggr!!
Och det var dyrt 2008...
Cyniskt mot köpare är ordet :)

Chao P :eyes:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Ja, tyvärr är snurrar inte lagens stora kugghjul särskilt fort nàgonstans , än mindre i Spanien. Nu har de antagligen alldeles för stor arbetsbelastning ocksà, vilket inte gör det bättre

Nya trådar

Back
Toppen