Ryaniar app för incheckning

mixt

Känd medlem
Noterar att Ryanair är på g med en app som ska användas för den som passerar in på flygplatsen med mobilen.

Knappen "Hämta Ryanair-appen" är dock inte aktiv ännu så det står att än så länge måste boardingkortet skrivas ut för inpassering, trots att det åtminstone i Sverige funkar med mobilen.

Appen finns inte i App Store än, men när den släpps kommer det att innebära bättre service från det annars taffliga Ryanair (förutom att de jämt är i tid och trots allt är billigast).

Mer användarvänlig layout på nya sajten. Medlemsinloggningen funkar bättre också, det var på tiden!

:)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Noterar att Ryanair är på g med en app som ska användas för den som passerar in på flygplatsen med mobilen.

Knappen "Hämta Ryanair-appen" är dock inte aktiv ännu så det står att än så länge måste boardingkortet skrivas ut för inpassering, trots att det åtminstone i Sverige funkar med mobilen.

Appen finns inte i App Store än, men när den släpps kommer det att innebära bättre service från det annars taffliga Ryanair (förutom att de jämt är i tid och trots allt är billigast).

Mer användarvänlig layout på nya sajten. Medlemsinloggningen funkar bättre också, det var på tiden!

:)

Det har fungerat sedan innan sommaren att få sitt boardingcard via appen. Jag har själv använt den både från Skavsta och från Alicante, inga problem alls utan bara att göra som vanligt men med telefonen i stället.
Kopierar man boardingcardet till apples egen app "wallet" så går det dessutom att få fram boardingcardet när telefonen är "låst" direkt på skärmen.

Appen finns iaf i min appstore och har funnits länge. Det går även att "checka in" också redan nu.

Tyvärr så har dom låst webbplatsen till mobilt utseende i och med den stora uppdateringen nyligen när man surfar från telefon vilket är skituselt. Långsamt och dålig uppdatering. Appen i all ära men den har inte alla funktioner som hemsidan har.

Har också använt den ett tag men har problem att det inte går att ta bort bordingkortet från wallet. Knappen syns inte pga fel format men det är ju Ryanair

Har också använt den ett tag men har problem att det inte går att ta bort bordingkortet från wallet. Knappen syns inte pga fel format men det är ju Ryanair

Har du uppdaterat din telefon, på min wallet syns det tydligt "radera" uppe i vänstra hörnet efter att först tryckt på (i)-knappen i det nedre högra hörnet?

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    9,2 KB · Visningar: 355
Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Appen finns iaf i min appstore och har funnits länge. Det går även att "checka in" också redan nu.
Ah, konstigt. När jag kollade i spanska Appstore fanns den inte. Men i den svenska ser jag att Ryan-appen är på plats.
Ledsen för förvirringen.
;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Jag kan inte åka när som helst utan måste vänta på skollov. Då är biljetterna som dyrast hos RA. Jag sparar minst en tusenlapp varje gång om jag inte flyger med RA, vid dessa tillfällen.

Nya trådar

Back
Toppen